رئیس هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان تهران گفت: لازم است دریک کمیسیون مشترک بین دولت، بخش خصوصی و بانکها به مشکلات تولید رسیدگی شودتا با اصلاح نرخ بهره وری این واحدها قیمت کالاها کاهش یابد.

سید محمد رضا مرتضوی درگفتگو با خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بزرگترین شکل واحدهای تولیدی تثبیت قیمتها است ، اظهار داشت: بزرگترین مشکلی که به واحدهای تولیدی تحمیل شده این است که درکشور ما تمام نرخها ( نرخ تورم، نرخ حقوق کارگر، نرخ آب، برق و گاز و ...) خارج از کنترل بنگاه‌هاست اما با این حال دولتهای مختلف اصرار دارند نرخ کالاها ثابت بماند.


رئیس هیات مدیره خانه صنعت ومعدن استان تهران افزود: زمانی که هر ساله شاهد رشد هزینه‌های تولیدهستیم با این حال نرخ کالاها با ایجاد فشار و تعزیرات ثابت می ماند به بنگاه‌ها فشار وارد می شود و آنها را دچار تنگنا می کند.


وی تصریح کرد: همچنین زمانی که بنگاه‌های تولیدی دچار معوقات بانکی می‌شوند، به جای اینکه به دنبال بهبود شرایط آنها باشیم ،  جلوی اعتبارات واحد راگرفته و پرداخت معوقات را غیر ممکن می ‌کنیم وآنها را به لیست مطالبات غیر قابل وصول انتقال می‌دهیم.


مرتضوی با بیان اینکه طی 3سال گذشته بنگاه‌ها تحت فشار تورم و تحریم بودند، گفت: بدهی عقب افتاده دولت به پیمانکاران وافزایش نرخ بهره‌های بانکی  در کنار فشار بر تثبیت قیمت‌ها، موجب شد قدرت رقابت پذیری بنگاه‌‌های تولیدی رو به نابودی رود.


وی اظهار داشت: برای حل واقعی و علمی مشکلات بنگاه‌های تولیدی لازم است ، یک کمیسیون مشترکی بین دولت ، بانک و بخش خصوصی به این مشکلات رسیدگی کند.


وی افزود: دراین صورت واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری فعال شده و با ظرفیت کامل می‌توانند نرخ بهره وری‌شان را اصلاح کرده و قیمت‌ کالاها را کاهش دهند.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها: بنگاه ، هزینه ، تثبیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار