مدیرعامل شرکت نوسازی صنایع ایران:

50 درصد قند و شکر کشور وارداتی است/ نیاز بیش از یک و نیم میلیون تن قند و شکر وارداتی

مدیرعامل شرکت نوسازی صنایع ایران گفت: 50 درصد نیاز قند و شکر کشور در داخل و 50 درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود که در سال‌های آینده بیش از 1.5 میلیون تن نیاز به واردات قند و شکر خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بهزاد اعتمادی، مدیرعامل شرکت نوسازی صنایع ایران بهزاد اعتمادی در سمینار اختتامیه و انتشار تجارب پروژه مدل شرکت فرآورده‌های غذایی و قند یاسوج گفت: شرکت نوسازی صنایع ایران در سال 81 در راستای کمک به تحقق اهداف کلان اقتصادی نسبت به اجرای سیاست های کلی کشور فعالیتش را آغاز کرده.  
 
وی در ادامه گفت: شرکت قند یاسوج با قدمتی حدود 47 سال بدون هیچگونه بازسازی و نوسازی با وضعیت خیلی نابسمامانی در سال 87 به شرکت نوسازی صنایع ایران واگذار گردید.  
 
* اقدامات اجرایی در پروژه قند یاسوج  
 
بهره وری نیروی کار، سرمایه و انرژی، تصفیه شکر خام و راه‌اندازی مجدد بخش چغندر از فعالیتهای اصلی این پروژه بوده.  
اعتمادی گفت: بازسازی و نوسازی در این کارخانه طی چند سال اخیر صورت نگرفته و برای اولین بار توسط شرکت نوسازی صنایع ایران محقق شده.  
 
وی در ادامه افزود: کارخانه قند یاسوج قبل از بهره وری با زیان‌های زیادی روبرو بود که فرسودگی شدید تجهیزات به علت قدمت و عدم بازسازی و همچنین عدم فعالیت بخش چغندری  و عدم تمایل تجار به همکاری موجب زیانهای وارد شده بود.  
 
* مراحل تغییرات کارخانه‌ قندی یاسوج

در پروژه قند یاسوج تغییراتی در سه فاز صورت گرفت که فاز اول افزایش تصفیه و  تبدیل شکر خام که در فاز دوم راه‌اندازی مجدد بخش چغندر بعد از 12 سال صورت گرفت که در فاز سوم تاسیسات جانبی مورد توجه قرار گرفت.  
 
مدیر عامل شرکت نوسازی صنایع ایران بیان کرد: مهندسی مجدد در این کارخانه موجب حذف و جایگزین و بازسازی بسیاری از قسمتهای کارخانه شد.  
 
که در گذشته فقط 25 درصد شربت جدید از دستگاه ها خارج می‌شد که دلیل آن فرسودگی بیش از 40 سال دستگاه‌ها بود.  
 
وی تصریح کرد: برخی از تجهیزات اصلی مکانیکی کارخانه خریداری ونصب شده و همچنین بحث اتوماسیون بهترین کیفیت در کارخانه به سرانجام رسیده است. (214 آیتم برای این پروژه خریداری شده) .
 
اعتمادی عنوان کرد: بهره وری در صنایع ایران اولویت مهمی است تا موجب کاهش مصرف انرژی مانند سایر کشورها شود.
 
* ضرورت واردات قند و شکر به کشور

50 درصد نیاز قند و شکر کشور در داخل و 50 درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود که در سالهای آینده بیش از 1.5 میلیون تن نیاز به واردات قند و شکر خواهیم داشت که دو روش را می‌توان برای جبران و تامین نیاز وارداتی در نظر گرفت. ایجاد کارخانجات جدید و استفاده از کارخانجات موجود با بهره‌وری می‌توانند نیاز وارداتی قند و شکر را در کشور جبران کند.
 
مدیر عامل شرکت نوسازی صنایع ایران گفت: بهره‌وری در صنایع ضروریست و همچنین هزینه بهره‌وری در کارخانه‌ها بسیار کمتر از ایجاد کارخانجات است.
 
اعتمادی در رابطه با تولید شکر و بخش چغندر در کارخانه قند یاسوج گفت: بخش شکر از 200 تن به 450 تن رسید که افزایش کیفیت و مصرف انرژی کمتر در آن حائز اهمیت قرار گرفت و همچنین بخش چغندر که در سال‌ها ی قبل غیر فعال بود در حال حاضر به تولید 1000 تن چغندر در روز رسیده است.
 
نتیجه نوسازی کارخانه قند یاسوج، کاهش مصرف انرژی کمتر با استفاده از تکنولوژی جدید و همچنین بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید و افزایش ظرفیت تولید و آموزش کارکنان در امر تولید قند و شکر و مدیریت زمان شده است.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: قند ، شکر ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار