طرح جامع مطالعات ارزیابی های زیست محیطی سد نوبنیاد دیلمان با نام سد گولک در نشست تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست ایران به تصویب رسید.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت این سد در 13 کیلومتری جنوب شرقی دیلمان در منطقه ای که نیازمند تامین منابع آبی است ساخته می شود.

سیف اله آقابیگی افزود : میزان آورد رودخانه چاکرود در محل سد معادل سی و دو میلیون متر مکعب در سال است که از این مقدار حدود هیجده و نیم میلیون متر مکعب توسط این سد تنظیم و برای مصارف آشامیدنی ، صنعت، کشاورزی و محیط زیست هدایت می شود.

وی خاطرنشان کرد : سد گولک به ارتفاع 48 متر و طول تاج 221 متر از نوع خاکی با هسته رسی با مخزنی به گنجایش پنج و نه دهم میلیون متر مکعب ساخته خواهد شد.

آقابیگی گفت: با بهره برداری از این سد علاوه بر تامین دو و یک دهم میلیون متر مکعب آب آشامیدنی ساکنان شهر دیلمان و تعدادی از روستاهای منطقه شش دهم میلیون متر مکعب آب مورد نیاز کارخانه سیمان تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت : با اتمام سد کارهای اجرایی سددیلمان2 هزارو 500 هکتار از اراضی و باغات منطقه با هشت و نیم میلیون متر مکعب آب زراعی در سال سیراب خواهد شد.



انتهای پیام /



برچسب ها: تصویب ، طرح ، مطالعاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.