بشریت، در طول تاریخ خود، توحشی مانند توحش داعش را به خود ندیده است. گروه ها، قبایل و جنگ‌های متعددی منطقه عربی را مورد تعرض قرار داده اند، ولی وحشیانه ترین نمونه ای که از آن سراغ داریم، همین "داعش" است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الوطن"؛ گروه تروریستی داعش، مانند بیماری وبا منتشر شده و تمام کشورهای جهان، حتی آنهایی که این گرروه تروریستی را ایجاد کرده اند، بیم آن دارند که این حیوان درنده‌ای که خود بوجودش آورده اند و پرورشش داده‌اند، خودشان نیز هدف قرار دهد.

این گروه تروریستی، رشد کرده، می‌‌جنگد و می کشد، ولی همچنان به اندازه ی یک حزب هم نفوذ و قدرت ندارد؛ چراکه نه قانونی دارد و نه ارزشی فکری، جز آنچه که افرد آن به صورت ارتجالی و به هدف ارعاب مردم اعمال می کنند...این گروه تروریستی، هر کس غیر از خود را دشمن به حساب می آورد؛ داعش، دشمن اهل سنت است و بسیاری از آن ها را کشته است، این گروه تروریستی، دشمن شیعیان است و بیش از دوهزار نفر از آنها را اخیرا کشته است، داعش ضد مسیحیان است و بسیاری از آنان را مجبور به مهاجرت از موصل کرده است، داعش دشمن بشریت و کل جهان است، از اقیانوس منجمد شمالی گرفته تا قطب جنوب.

این گروه تروریستی وحشی هیچ زبانی را نمی فهمد و اصلا قابل گفتگو نیست، هیچ ندای کمکی را نمی شنود... استراتژی این  گروه تروریستی، استراتژی تفنگ و شمشیر است؛ اگر آلبرکاموی اندیشمند زنده بود، این سخن خود را که گفته بود تفاهم در جهان، تنها با شمشیر صورت می گیرد را به یاد می آورد.

اکنون، در آغاز تجمعی جهانی قرار داریم که تلاش می کند این کابوس که به کشتار دست جمعی عادت دارد، را از بین ببرد...این گروه تروریستی تنها در منطقه الرقه، به یکباره 700 تن و در مناطق دیگر، صدها نفر را کشت است... در عرف آن، مفهومی به نام اسیر وجود ندارد، به هرکس که دست یابد، بی تردید او را خواهد کشت.

بشریت، تاکنون، مانند چنین توحشی را به خود ندیده است. گروه ها، قبایل و جنگ های متعددی منطقه ی عربی را مورد تعرض قرار داده اند، ولی وحیشانه ترین نمونه ای که از آن سراغ داریم، همین داعش است... گویی عناصر آن از چوبی ساخت شده اند که اصلا انعطاف پذیر نیستند؛ تنها راه تغییر در آن،  آتش زدن و نابودی است؛ به همین دلیل، جهان ظاهرا در تلاش است تا راهی برای براندازی آن بیابد؛ هر چند در صحت و حقیقت مواضع برخی کشورها از جمله کشورهای عربی، تردید وجود دارد؛ چراکه اساسا، ادوات و سرمایه یمورد نیاز این گروه های تروریستی را همین دولت های عربی تامین می کنند.

پس از صدور قطعنامه توسط شورای امنیت جهت منع سرمایه گذاری و حمایت داعش، چه از طریق بانک ها و یا اشخاص و حتی خرید نفت های تروریستی، و پس از آنکه آمریکا هواپییماهای خود را به سمت مرزهای داعش به پرواز درآورد، انتظار می رود که این قطعنامه اجرا شود و جهان برای مبارزه با داعش بسیج شود و یا حداقل به عراق و سوریه در مبارزه با این پدیده که نباید مدت زیادی به حیات خود ادامه دهد، کمک کنند.

الوطن در پایان نوشت: آرزوی همه این است که بشریت از این توحش جدیدی که تاکنون سابق نداشته، رهایی یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار