استاندار قم گفت: بیابان های استان قم گسترش پیدا کرده است، از این جهت من برای آینده استان نگران هستم و به عنوان یک مسئول اجازه نمی دهم که کویر بیش از این در استان قم گسترش پیدا کند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ استاندار قم گفت: بیابان های استان قم گسترش پیدا کرده است، از این جهت من برای آینده استان نگران هستم و به عنوان یک مسئول اجازه نمی دهم که کویر بیش از این در استان قم گسترش پیدا کند.

حجت‌الاسلام و مسلمین محمد صادق صالحی منش ظهر امروز که در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید جهاد کشاورزی استان سخن می گفت، با اشاره به مشکل آب اظهار کرد: شوری آب قم یک مشکل اساسی است، متاسفانه حق آبه های استان قم به صفر رسیده است، این در حالی است که حق آبه ها، حق قانونی قم است و ما با کمک وزارت نیرو به دنبال برگرداندن حق آبه های استان قم هستیم.

وی افزود: با کمک مقام معظم رهبری، یک سهمی از صندوق توسعه ملی به مسئله انتقال آب به استان قم تخصیص داده شده است، ما هم با کمک نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به دنبال جذب بودجه برای انتقال آب شیرین به شهر قم هستیم، البته ما در کنار این کار، بحث دریافت حق آبه های استان را هم پیگیری می کنیم.

استاندار قم وضعیت دریاچه نمک را وخیم دانست و افزود: اگر وضعیت این دریاچه بدتر از دریاچه ارومیه نباشد، بهتر هم نیست و عامل طوفان چند ماه پیش تهران هم دریاچه نمک بود، بیابان های استان قم گسترش پیدا کرده است، از این جهت من برای آینده استان نگران هستم و اجازه نمی دهم که کویر در استان قم بیش از این گسترش پیدا کند.

صالحی منش با اشاره به مشکل آب در قم گفت: امروزه کمبود آب در استان قم به یک مشکل جدی تبدیل شده است، اگر ما امروزه مصرف آب را در قم مدیریت نکنیم، فردا برای این کار دیر است، ما از مدیران جهاد کشاورزی می خواهیم که ما را در مدیریت آب کمک کنند تا قم تبدیل به یک ویرانه نشود.

استاندار قم با اشاره به فعالیت جهاد کشاورزی در استان بیان کرد: مدیران جهاد کشاورزی در سطح استان قم کارهای بزرگی را انجام دادند و ما به دنبال توسعه این کارها هستیم، ما در استان قم به دنبال مکانیزه کردن کشاورزی و گسترش گلخانه ها هستیم تا بتوانیم مصرف آب کشاورزی را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه ها در سطح استان قم تغییر الگوی کشت کشاورزی است و در این راستا باید مزارع استان تبدیل به باغات شوند، مدیران جهاد کشاورزی هم باید ما در این برنامه یاری کنند تا کشاورزان استان قم فقیر نشوند.


انتهای پیام/ ش

برچسب ها: قم ، بیابان ، گسترش ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.