استان سمنان و شهرستان تاریخی دامغان به منظور تحقیق و پژوهش درمورد شیوه زندگی اشکانیان میزبان پرفسور مارک‌یان اولبریخت پژوهشگر تمدن شناس برجسته‌ی شرق است.

محمد تقی اعرابی مدیر روابط عمومی میراث استان سمنان درخصوص دلایل حضور پرفسور مارک یان اولبریخت در این استان در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: پرفسور مارک‌یان اولبریخت رئیس بخش تاریخ شرق و تمدن‌های شرق از دانشگاه کراکف لهستان و متخصص دوره‌های تاریخی پارت و هلنیسم؛ ایران و استان سمنان آمده است. 

وی ادامه داد: ایران و فرهنگ و تاریخ ایران برهمگان و جهانیان آشناست. و فرهنگ و تاریخ ایران آنقدر مهم و پر اهمیت است که در دانشگاه‌های معتبر دنیا ایران شناسی تدریس می‌شود. 

اعرابی تصریح کرد: پرفسور به منظور پژوهش و تحقیق در مورد زندگی اشکانیان و جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه به ایران سفر کرده است. 

اعرابی خاطر نشان کرد: پرفسور اولبریخت در حال حاضر در مرکز سمنان نیست و دسترسی نزدیکی به وی نداریم و در حال حاضر و طی این مدت در شهرستان دامغان از توابع سمنان به فعالیت پژوهشی خود ادامه می‌دهد. 

وی افزود: دامغان به شهر صد دروازه که مرکز ایالت قومس از دوره اشکانی بوده مصروف است که اکنون شاهد حضور پژوهشگران و پرفسوران برجسته دنیا در این شهر تاریخی هستیم. 

اعرابی عنوان کرد: پیامد این سفر برای جهانیان آشنایی بیشتر مورخان علاقمندان و پژوهشگران و گردشگران به ایران خواهد شد. و پرفسور اولبریخت مدیر گروه دانشگاه کراکف لهستان در رشته‌ی تاریخ و تمدن شرق سفیدی برای این دانشگاه و دنیا به منظور معرفی بهتر ایران است. 

وی در پایان اظهار داشت: البته پرفسور تاکنون نتایجی از تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده‌ی خود را اعلام نکرده است. و این امر معمولا یک شیوه رایج در بین همه پژوهشگران در این زمینه است. 


انتهای پیام / اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.