تجمع هزاران آمریکایی معترض به نسل‌کشی صهیونیست‌ها، مانع از پهلوگیری کشتی باری این رژیم در بندر اوکلند شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین؛  تجمع هزاران نفر از معترضان و حامیان حقوق مردم فلسطین در اوکلند آمریکا، مانع از پهلو گرفتن یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در این بندر شد.



 این کشتی اسرائیلی قرار بود روز یکشنبه در بندر اوکلند در کالیفرنیای آمریکا پهلو بگیرد ولی با تجمع دو تا سه هزار نفری از حامیان حقوق مردم فلسطین که با در دست داشتن پرچم های فلسطین و سر دادن شعار به سوی ورودی این بندر حرکت می کردند، مجبور به توقف در دریا شد. معترضان تلاش کردند با ایجاد خطی انسانی، در کار کارکنان بندر برای تخلیه بار این کشتی اخلال ایجاد کنند.



قرار بود این تجمع در ساعت پنج صبح برگزار شود ولی با اعلام این خبر که ورود کشتی با تاخیر همراه خواهد بود، این تجمع به اواخر بعد از ظهر موکول شد. تجمع با سخنرانی کوتاهی در ایستگاه ترانزیت شروع شد و سپس به سوی بندر جریان یافت.



سامه عایش، فعال بیست و یک ساله فلسطینی که عضو سازمان جوانان عرب در سانفرانسیسکو نیز هست، شعارهای این جمعیت را هدایت می کرد ولی بعد مشخص شد این کشتی در سواحل نزدیک به سانتاکروز قرار دارد که حاضران این تاخیر را برای خود یک پیروزی به حساب آوردند و به شادمانی پرداختند.



اقدامی مشابه در سال 2010ه نیز صورت گرفته بود و فعالان حقوق فلسطینی ها در واکنش به حمله صهیونیست ها به کشتی کمک رسانی به غزه، بندر اوکلند را به تعطیلی کشانده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار