شهرستان قروه با تولید سالانه 250 هزار تن انواع محصولات جالیزی، رتبه نخست کردستان را در این زمینه داراست.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج ، مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت :ارزش ریالی کل محصولات زراعی تولیدی در قروه سالانه بالغ بر 915 میلیارد تومان است که 244 میلیارد تومان آن سهم محصولات جالیزی است.کریمی‌پناه تعداد بهره‌برداران این بخش را 2 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در فصل زراعی و در بخش محصولات جالیزی برای 43 هزار نفر روز شغل ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 28 هزار و 500 هکتار اراضی آبی در شهرستان قروه وجود دارد، گفت از این میزان 12 هزار و 400 هکتار به کشت گندم آبی اختصاص دارد که با تولید 75 هزار تن گندم در سال، بیش از 50 درصد گندم تولیدی شهرستان را به خود اختصاص داده است.
به گفته کریمی‌پناه، 5 هزار و 500 تن نیز از این اراضی زیر کشت سیب‌زمینی قرار می‌گیرد که در حدود 200 هزار تن محصول از آن برداشت می‌شود و هفت هزار و 600 هکتار نیز به کشت علوفه اختصاص دارد که تولید این محصول دامی نیز 120 هزار تن در سال است که در هر دو بخش شهرستان قروه رتبه نخست استان را داراست.
وی افزود: پس از سیب‌زمینی، خیار مهمترین محصول جالیزی کشت شده در قروه است که سالانه با تولید 30 هزار تن محصول، جایگاه نخست استان در این زمینه نیز به قروه اختصاص دارد.
وی همچنین به کشت 500 هکتار کدوی آجیلی، خوراکی و دارویی، 250 هکتار هندوانه و 20 هکتار گوجه‌فرنگی اشاره کرد و گفت: در زمینه تولید هندوانه با 20 هزار تن  و کدو با 500 تن در سال رتبه اول، و در زمینه گوجه‌فرنگی هم رتبه سوم استان را دارا هستیم.
کریمی‌پناه تعداد کارگاه‌های فعال در زمینه تولید خیارشور و ترشیجات در شهرستان را 10 کارگاه کوچک و یک کارگاه بزرگ برشمرد و افزود: ظرفیت این کارگاه‌های در مقایسه با ظرفیت تولید سالانه بسیار محدود است که از سرمایه گذاران دعوت می‌شود تا با سرمایه‌گذاری رد این بخش به اقتصاد و اشتغال منطقه کمک کنند.
انتهای پیام/ب
برچسب ها: رتبه ، محصول ، قروه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.