یک روانشناس گفت: بررسی‌ها نشان داده است که اگر فرد بتواند به اندازه 10 دقیقه از ته دل بخندد، این خنده خوب به اندازه نصف یک قرص واریوم اثر درمانی دارد.

حسین ابراهیمی مقدم، روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با فواید خنده گفت: اولا خنده از نظر تئوری نقطه مقابل گریه محسوب می‌شود و این همان چیزی است که می‌تواند باعث بالا رفتن خلق، احساس روانی، مثبت و به تبع آن افزایش سطح بهره وری هم در سیستم بدنی، هم در سیستم روانی و اجتماعی و اقتصادی شود.

وی اظهار داشت: شاید به همین خاطر است که گفته می شود دل هر کسی بر تنش پادشاه است، و یا تا توانی دلی به دست آور، دل شکستن هنر نمی‌باشد، به همین مضمون اشاره دارد که اگر فرد بتواند احساس شادمانی را در دیگران به وجود آورد، این احساس‌های خوب و مثبت تاثیرات دراز مدت را برای فرد خواهد داشت.

این روانشناس تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که اگر فرد بتواند در شبانه روز به اندازه 10 دقیقه از ته دل بخندد، این خنده خوب و مناسب می‌تواند به اندازه‌ی نصف یک قرص واریوم اثر درمانی داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: خنده با بالا رفتن سطح هموگلوبین در خون اکسیژن رسانی را افزایش می‌دهد و با افزایش سطح اکسیژن تفکر فرد بهتر می‌شود و بالتبع میزان موفقیت‌ها افزایش پیدا می‌کند که بیشتر شدن موفقیت‌ها با افزایش اعتماد به نفس همراه است.

مقدم عنوان کرد: خنده با ترشح آندروفین به التیام درد‌ها کمک می‌کند. کسانی که مشکلات سردرد، کمر درد و پا درد دارند، می‌توانند با استفاده از خنده مناسب میزان دردهایشان را به میزان متناوبی کاهش دهند.

ابراهیمی مقدم خنده طبیعی را بهترین نوع خنده‌ها می‌داند و در پایان خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت معیار و میزان سلامت افراد را مقدار خنده‌هایی که فرد در طی شبانه روز انجام می‌دهد قرار داده است و بر این اساس ارزیابی می‌کند که فرد دارای سلامت روان هست یا خیر.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: خنده ، درمان ، قرص ، واریوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار