معاونت راه هاي روستايي وزارت راه و شهرسازي به اتفاق مديران و كارشناساني از اين وزارتخانه از راه هاي روستايي استان گلستان بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛هدف از بازديد "حسين ميرشفيع" از راه هاي روستايي استان، بررسي شرايط زماني و منابع مالي پروژه هاي تعريف شده و همخواني آنها با يكديگر و همچنين، فراهم سازي ساز و كارهاي قانوني مشاركت مردمي در راه هاي استان عنوان شده است.

 میرشفیع گفت: روستانشینان می توانند با همکاری بخش خصوصی برای حفظ، نگهداری، ساخت و توسعه راه ها اقدام کنند و وزارت راه و شهرسازی نیز در بخش های مختلف با آن ها همکاری می کند.

وی افزود:جبران و به سرانجام رساندن عقب افتادگی های موجود در این بخش تنها با مشارکت مردم در راه ها،مانند پروژه های بهسازی و ایمن سازی امکان پذیر است و طرح مشارکت مردم در حفظ، ساخت و توسعه راه ها در استان مازندران ایجاد شده و  با ایجاد ساز و کارهای آن استان گلستان نیز توانمندی خوبی برای ورود به این عرصه دارد.

در اين بازديد، نماينده مردم علي آباد كتول در مجلس شوراي اسلامي با قدرداني از اقدامات وزير راه و شهرسازي و معاونت راه روستايي اين وزارتخانه گفت: علي رغم صدمات سيلاب اخير در شهرستان علي آباد كتول اما تصميمات و اقدامات خوبي براي بازسازي و تكميل پروژه هاي عمراني اتخاذ شد.

"رحمت ا... نوروزي" افزود: علي آباد كتول سومين شهر استان گلستان است، اما متاسفانه محدوديت هايي دارد كه يكي از راهكارهاي رفع اين محروميت ها و جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها ، توسعه زيرساخت هاي آن از جمله توسعه راه ها، مهمترين آنها مي باشد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان نيز در اين بازديد با تاكيد بر مشاركت مردمي در حفظ، ساخت و توسعه راه ها گفت: نگهداري و ساخت راه ها هزينه هاي بسيار هنگفتي را بر دوش دولت وارد مي كند كه دولت به تنهايي قادر به تامين اين منابـع نيست لذا با ايجاد و افزايـش روحيه تعـاون و همـكاري مي توان خود مردم را در نگهداري و ساخت راه ها شريك كرد.

"علي بخش رستمي" اظهاركرد: روحيه همكاري و مشاركت مردم در نگهداري راه ها بايد به مانند دهه 60 كه جهاد سازندگي به فرمان امام (ره) ايجاد شد و گروه گروه از جوانان براي دفاع از ميهن، جلوي دشمن ايستادند، ايجاد و تقويت شود.

گفتنی است؛در استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر راه وجود دارد كه سه هزار و 500 كيلومتر آن راه روستايي است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.