کاخ سفيد خواستار رعایت روند دموکراتيک از سوی نوری مالکی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه؛  کاخ سفید روز چهارشنبه از نوری مالکی نخست وزیر پیشین عراق خواست روند دموکراتیک را رعایت و قدرت رابه جانشین خود واگذار کند تا به اوضاع این کشور سامان دهد.

بن رودس، معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: « او باید این روند را رعایت کند. کسی این روند را از خارج تحمیل نکرده و خواست مردم عراق است .»

بن رودس با اشاره به اینکه « کاخ سفید از تشکیل دولت جدید در عراق خرسند خواهد بود »، افزود: « گروه های عراقی در سال های اخیر در کنار یکدیگر کار نکرده اند. به سنی ها به اندازه کافی اهمیت داده نشده است و این از دست رفتن اعتماد را در برخی مناطق عراق و نیروهای امنیتی منجر شده است .»

باراک اوباما روز دوشنبه بدون آنکه از مالکی بخواهد به صورت مسالمت آمیز قدرت را واگذار کند از حیدر العبادی، نخست وزیر جدید عراق به شدت حمایت کرد و از او خواست قاطعانه عمل کند.
مالکی روز چهارشنبه تاکید کرد تا زمان صدور رای دیوان فدرال به شکایت خود در قدرت می ماند اما تحلیل گران معتقدند بخت موفقیت او بدون توجه به این رای کاهش یافته چون تعداد زیادی از متحدان خود را از دست داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار