رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از پیشتازی سازمان ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد و مدارک کشور در زمینه‌ی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نظری رییس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در همایش تبیین سیاست‌های هوشمند سازی مدارس گفت: دانش و یادگیری زبان انگلیسی به عنوان ابزاری است که بر استفاده از ابزارهای الکترونیکی کمک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به آموزش و پرورش در گذشته با چالش‌های مختلفی مواجه بوده و امروز تلاش می‌شود که این مشکلات حذف شود، افزود: در سال 82 از مجموع 100 درصد اعتباری که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته 86 درصد اعتبارات به پرداخت حقوق فرهنگیان و 14 درصد به کیفیت بخشی مدارس اختصاص می‌یابد.

نظری با اشاره به اینکه در حال حاضر 99/2 درصد اعتبارات صرف پرداخت حقوق و تنها 0/8 باقی‌مانده به امور کیفیت بخش اختصاصی می‌یابد، افزود: ساماندهی نیروی دومین چالشی است که وزارت آموزش و پرورش با آن مواجه است همچنین به دلیل اینکه در اجرای فعالیت 3-3-6 تعجیل بر عمل آمد و سبب شد در دوره‌ی متوسطه‌ی نیروی مازاد و در دوره ابتدایی با کمبود نیروی انسانی مواجه باشیم.

وی در ادامه از اعلام 5 سیاست وزیر آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد: ساماندهی نیروی انسانی، مشارکت تمرکز زدایی از جمله این سیاست‌هاست که در آموزش و پروش روی آن تأکید می‌شود.

نظری تصریح کرد: نکته‌ای که در ارتباط با موضوع هوشمند سازی مطرح می‌شود بحث نگرش است زیرا که نگاه بر تکنولوژی در جامعه یک نگاه منفی است و این یکی از مشکلاتی که درجامعه با آن روبرو هستم.

وی افزود: از سال 70 موضوع هوشمندسازی مطرح شده و 36 هزار مدرسه کشور یعنی کمتر از 0/25 مدارس کشور هوشمند هستند.

رییس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: سیستمی فکر کردن نکته‌ی دومی است ه در این خصوص وجود دارد زیرا که اگر بخواهیم مدارس هوشمند را تنها در مدرسه و آموزش و پرورش ادامه دهیم و به تعاملات محیطی با بیرون و سایر سیستم‌هایی که به مدرسه حیات می‌بخشند بی‌اعتنا باشیم موفق نخواهیم شد بنابراین ارتباط سیستمی بین ابعاد مختلف یک جامعه یکی از این ضرورت‌هاست.

نظری با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه‌های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات از آموزش و پرورش جلوتر است،‌ افزود: پس از گذشت 20 سال هنوز یک نقصان است که از حدود 105 هزار مدرسه در کشور تنها کمتر از 0/25 مدارس هوشمند سازی شدند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار