افتتاحیه نخستین نمایشگاه و جشنواره‌ی سرمایه گذاری "سیما سینما"، صنعت و رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، صبح امروز افتتاح مراسم نمایشگاه و جشنواره  سرمایه گذاری "سیما سینما"، صنعت و رسانه در پردیس سینمایی ملت با حضور مسئولان از مجلس برگزار شد.
 
در ابتدا ضمن قرائت آیات کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران مجری برنامه بر روی سن آمد و آغاز مراسم را اعلام کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ولی الله صفری نماینده ولی فقیه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی  دانشگاه تهران در ابتدا گفت: امیدواریم این سال که سال فرهنگ و اقتصاد نام گرفته، مسئولان دولتی تا آنجا که در توان دارند به مردم خدمت کنند.

 امسال سال اقتصاد فرهنگ است و مقام معظم رهبری شعار امسال را در خصوص فرهنگ و اقتصاد که در تفکر اسلامی ایران از دو جایگاه ویژه‌ برخوردار است نام نهاده اند. در جوامع کنونی اقتصادی پویا است که مردم در آن نقش اصلی را ایفا نمایند. مردم باید همانطور که در سیاست فعال‌اند، در جریان ساختن اقتصاد و فرهنگ جامعه نقشی بسزا را ایفا نمایند.
 
وی ادامه داد: دغدغه‌ی اصلی همه‌ی انبیا و اولیا، فرهنگ به  خصوص فرهنگ مذهبی و دینی است که با اجرای آن می‌توان به اقتصادی پویا دست پیدا کرد. اگر ما عزم ملی را همراه با مدیریت جهادی در کار‌های کشور برنامه ریزی کنیم، مسلما کشور ما به آن پویایی خواهد رسید. اقتصاد امری است که در دنیای کنونی نمی‌توان آن را نادیده انگاشت تا جایی که اصل قدرت در کشورها داشتن ریشه‌های اقتصاد در کسب و کار جامعه است.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر مدیریت شایسته و حضور مسئولان، حضور مردم در هر دو مبحث امری لازم و ضروری است. در این میان مردم با اراده و عزم راسخ می‌توانند اهداف را در نظام و دولت پیش برند. آن‌چه ضریب موفقیت و تحقق شعار سال را بیشتر می‌کند، مشارکت فعالیت مردم در عزم ملی است تا به نکته‌ های هدف‌ دار با کمک مردم و دولت مردان به فرهنگ، دولت و نظام ما به پویایی برسد.


 
دکتر شجاعی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و ناظر مجلس در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در ادامه عنوان کرد: با وجود اینکه امروز در مجلس جلسه‌ای علنی داشتیم، ترجیح دادم که امروز را اینجا باشم، زیرا موضوع فرهنگ بسیار با اهمیت است و هیبت آن می‌طلبد که مسئولان کشور و سازمان صدا و سیما در این جلسه باشند.

در همه‌ی بخش‌های جشنواره متاسفانه ضعف‌هایی وجود دارد که نیاز به تغییر و کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلویزیون دارد. فرهنگ، اساس و شناسنامه‌ی یک ملت است. فرهنگ یک ملت باعث به وجود آمدن اختلاف ماهیتی با دیگر ملل می‌شود.
 
فرهنگ، ماهیت یک ملت و چرخ اولی است که اقتصاد را نیز هدایت می‌کند. با توجه به نام سال باید فرهنگ را در همه‌ی بخش‌ها و شرکت‌ها زیر سازی کرد.
 
وی ادامه داد: با اهداف امروز رسانه‌ها دارند بر دنیا سیتره پیدا می‌‌کنند و دیگر جنگ سخت فیزیکی در دنیا مد نیست. ما توقع داریم که پیوست فرهنگی در همه‌ی کار ها و فعالیت‌های اقتصادی زیر ساخت شود تا زمانی که یک مدیریت و یک اندیشه در همه‌ی شبکه‌ها ریاست کند، همه‌ی برنامه‌ها مثل هم خواهد بود، اما وقتی خصوصی شود آن موقع همه‌ی ذائقه‌ها اغنا می‌شود.
 
در سینمای ما افکار و اندیشه‌ی بلندی وجود دارد، اما این تحقق‌ها وقتی ثمر بخش می‌شود که از لحاظ معنوی و مادی حمایت شود. امروز سینمای ایران دارای نگاهی فرا ملی است.


 
وی تصریح کرد: پژوهش در سینما و نویسندگانی که نیاز به مخاطب را می‌دانند و بر اساس آن فیلم تولید می‌کنند، بسیار مهم است. اگر صندلی‌های سینما خالی است، باید مقصر را پیدا کرد و اشکال را برطرف کرد. باید هنرمندان ما در عرصه‌ی دفاع از هنر خود جدی تر وارد میدان شوند و اگر فردا خلل و ضعف تاریخی در هنر سینما شکل بگیرد، برای آیندگان مقصر خواهید بود. زیر این خلل را شما وارد کرده‌اید.
 
در انتهای مراسم از عوامل اجرایی جشنواره تقدیر و مسئولان به بازدید از غرفه‌های نمایشگاه رفتند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ااا ، تتت ، ننن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار