عضو مستعفی کابینه انگلیس از تصمیم دولت انگلیس برای لغو مشروط ارسال سلاح به اسرائیل انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "سعیده وارثی"، عضو مستعفی کابینه انگلیس از تصمیم دولت این کشور برای لغو مشروط مجوزهای ارسال تسلیحات به اسرائیل انتقاد کرده و آن را «از لحاظ اخلاقی غیرقابل» دفاع خواند.
 
وی در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است: «موضع دولت انگلیس برای لغو مجوز ارسال سلاح، تنها در صورت از سرگیری درگیری‌ها، از لحاظ اخلاقی غیرقابل دفاع است.»
 
وی افزود: «خرابی‌هایی که تا کنون به بار آمده‌اند، ملاکهای لازم برای لغو ارسال این سلاح‌ها را برآورده می‌کند.»
 
دولت انگلیس پیش از این به اسرائیل هشدار داد در صورتی که "درگیری‌های شدید" در نوار غزه از سرگرفته شود، این کشور 12 قرارداد صادرات تسلیحات به اسرائیل را تعلیق می‌کند.
 
بر اساس این خبر، تعلیق قرارداد صادرات به اسرائیل شامل قراردادهای صادرات تانک، هواپیما و قطعات رادار خواهد بود. انگلیس هفته پیش اعلام کرده بود که تمامی قراردادهای صادرات تسلیحات خود به اسرائیل را بازبینی خواهد کرد.
 
این خبر در حالی منتشر می‌شود که"موشه یعلون" وزیر جنگ اسرائیل روز سه‌شنبه در بازدید از پایگاه دریایی اشدود گفت که حمله به نوار غزه به پایان نرسیده است.
 
وی در ادامه سخنانش مدعی شد که حماس و دیگر گروه‌ها در غزه با ضربات ویران کننده‌ای مواجه شدند.
 
از سوی دیگر آتش‌بس 72 ساعته بین گروه‌های فلسطینی و اسرائیل وارد دومین روز خود شده است و دو طرف اعلام کرده‌اند در صورت بی‌نتیجه بودن مذاکرات حمله نظامی از سرگرفته خواهد شد.
 
آتش بس 3 روزه بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی با پیشنهاد مصر و از ساعت 24 روز دوشنبه شروع شده است و تاکنون آتش‌بس از سوی دو طرف نقض نشده است.
 
ارتش اسرائیل از روز سه‌شنبه 17 تیرماه با ادعای توقف شلیک موشک از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی حملات خود را به نوار غزه آغاز کرد و در طول 36 روز حملات همه جانبه 1942 فلسطینی را به شهادت رساند و نزدیک به 10 هزار نفر را نیز زخمی کرده‌ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار