معاون فرهنگی سپاه گفت: تشدید مهاجرت معکوس به این دلیل است که یهودیان متوجه شده‌اند برد موشک‌های مقاومت همه سرزمین‌های اشغالی تا تل‌آویو و حیفا را در برگرفته و این احساس ناامنی را برای آن‌ها تشدید خواهد کرد.

"حمیدرضا مقدم‌فر"، معاون فرهنگی سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین تحولات غزه اظهارداشت: شکست اسرائیل در این جنگ کاملاً روشن است و همه به آن اذعان دارند اما با وجود اینکه اسرائیل شکست را پذیرفته، در شرایطی قرار دارد که پذیرش شکست برای این رژیم تبعاتی خواهد داشت.
 
وی افزود: این تبعات با تبعات جنگ‌های 22 روزه، 33 روزه و هشت روزه متفاوت است و این‌بار پذیرش تبعات شکست در غزه برای رژیم صهیونیستی جنبه حیاتی دارد، زیرا باید سقوط تدریجی را بپذیرد و این اتفاق افتاده است.

مقدم‌فر تصریح کرد: حتی اگر به فرض محال شروط مقاومت پذیرفته نشود، باز هم شرایطی در سرزمین‌های اشغالی ایجاد خواهد شد که حتماً تبعات آن فروپاشی این رژیم اشغالگر خواهد بود.

معاون فرهنگی سپاه گفت: یکی از این تبعات ایجاد احساس ناامنی همیشگی در سرزمین‌های اشغالی برای یهودیان خواهد بود و مدتی است که مهاجرت معکوس آن‌ها شروع شده و بعد از این جنگ نیز شدت پیدا خواهدکرد.

وی افزود: تشدید مهاجرت معکوس به این دلیل است که یهودیان متوجه شدند برد موشک‌های مقاومت همه سرزمین‌های اشغالی تا تل‌آویو و حیفا را در برگرفته و این احساس ناامنی را برای آن‌ها تشدید خواهد کرد.

مقدم‌فر اظهار داشت: اساساً شکل‌گیری دولت غاصب اسرائیل به دلیل همین مهاجرت‌ها بود و هنگامی که یهودی‌ها از این سرزمین خارج شوند هویت این دولت زیر سوال خواهد رفت.

معاون فرهنگی سپاه تصریح کرد: امروز همه دنیا می‌دانند اسرائیل شکست را پذیرفته اما به دنبال یک راه آبرومند برای خروج ازاین شکست است و و دست و پا می‌زند که موضوع خلع سلاح مقاومت را مطرح کند اما این حتی به صورت زبانی هم پذیرفته نیست چه برسد به اینکه به صورت عملی درآید.

وی گفت: امروز  مذاکرات قاهره در شرایطی صورت می‌‌گیرد که پیش‌شرط حماس مبنی بر عدم خلع سلاح، قطعی است.

مقدم‌فر افزود: صهیونیست‌ها با بمباران و موشکباران غزه شروع کردند اما در جنگ زمینی که اصل ماجرا بود به موفقیتی نرسیدند.

معاون فرهنگی سپاه اظهارداشت:‌ " نتانیاهو" وعده داده بود که من "اولمرت" نیستم و غزه را با خاک یکسان خواهم کرد اما با وجود این رجزخوانی‌ها دیدیم که در نبرد زمینی هیچ‌گونه موفقیتی نداشت.

وی تصریح کرد:‌ آن‌ها به بمباران از راه دور با موشک‌ها و هواپیماها پرداخته و کودک‌کشی و مردم‌کشی کرده‌اند اما نتوانسته‌اند از راه عملیاتی و نبرد زمینی در این سرزمین موفقیتی داشته باشند.

مقدم‌فر گفت: این بی‌سابقه است و برای ارتش تا به دندان مسلح صهیونیستی که چهارمین ارتش دنیاست یک شکست مفتضحانه محسوب می‌شود.

وی افزود: اسرائیلی‌ها علی‌رغم اینکه با بستن رسانه‌ها سعی می‌کنند اخبار خسارت‌ها و اعتراضات و کشته‌های جنگ به بیرون درز نکند اما اخباری که این روزها منتشر می‌شود نشان می‌دهد آمار خودزنی و خودکشی در میان سربازان اسرائیلی از آمار کشته‌های در جنگ بیشتر است.

معاون فرهنگی سپاه اظهار داشت: این روحیه ارتش صهیونیستی را نشان می‌دهد که چقدر متلاشی هستند و این ارتش مضمحل است.

وی خاطرنشان کرد: درست است که ارتش ادوات‌محور و سلاح محوراست اما باید از طریق نیروی انسانی به کار گرفته شود لذا با این وضعیت اسرائیل خودش هم می‌داند که شکست خورده و به دنبال بهانه‌ها و ابزاری است که با آبرو از این شکست عبور کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار