ایران رتبه هشتم تولید "علم نانو" را در جهان دارد

دبیر علمی نخستین سمپوزیوم نانو میکرو بیولوژی گفت: ایران از نظر تولید علم نانو فناوری از کشورهای پرچمدار جهان است و بیش از 70 درصد از کشورهای اروپایی در تولید نانو فناوری پشت سر ایران قرار دارند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پیمان کیهان‌ور دبیر علمی نخستین سمپوزیوم نانو میکروبیولوژی در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: ایران در تولید علم نانو فناوری رتبه هشتم جهان را به خود اختصاص داده است و در این حوزه از پیشرفت های بسیار چشمگیری برخوردار شده است.

وی ادامه داد: پیشرفت روز افزودن ایران در علم نانو فناوری در تمام حیطه علوم پزشکی و میکرو بیولوژی بر همه جهانیان روشن است و متخصصان ایرانی توانسته‌اند در تولید محصولات نانو فناوری و فرآیند آن گام های بلندی را بر دارند.

وی با بیان اینکه نانو فناوری یک رویکرد خاص در تمامی رشته‌ها ایجاد کرده است گفت:  این رویکرد ها در نخستین سمپوزیوم نانو میکرو بیولوژی از جنبه‌های مختلف پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در حیطه تشخیص پزشکی در راستای تولید کیت ارزان قیمت و دقیق و حساس گام برمی‌دارند بیان داشت: کیت‌هایی در جهان طراحی شده است که به اندازه نیم یا یک سانتی متر (در آزمایشگاه ها ) می‌تواند نیم میلیون آزمایش با یک قطره خون انجام دهد.

دبیر علمی نخستین سمپوزیوم نانو میکرو بیولوژی به بخش درمان اشاره کرد و گفت: امروزه در جهان آنتی بیوتیک با استفاده از فناوری نانو تهیه شده است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد.

وی افزود: نکته بسیار حیاتی استفاده از مارکرها در تولید مواد نانویی است که یکی دیگر از کاربرد های نانو فناوری استفاده از فرآیند نانویی در واکسن ها است.

انتهای پیام/

 

به گفته وی استفاده از نانو مواد در تولید واکسن به ما کمک می کند که واکسن با ایمنی و با بهترین حالت ساخته شود.

وی ادامه داد: اکنون ایران از نظر تولید علم فناوری با جهان فاصله ندارد و با تکنیک هایی که در حوزه نانو فناوری داشته ایم حدود 80 درصد فعالیت های مختلف علمی را انجام داده ایم .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص اهداف نخستین سمپوزیوم نانو میکروبیولوژی افزود: تجمیع فعالان حیطه نانو فناوری با نگاه میکرو بیولوژی ، تهیه بانک اطلاعاتی از فعالان در حوزه نانو ، تشکیل اتاق فکر و کمیته علمی و پژوهشی زیر نظر انجمن میکروب شناسی ایران ، نگاه آینده پژوهان به فرآیند تحقیق در حوزه نانو از مهمترین اهداف این سمپوزیوم است .

کیهان ور یاد آور شد: 70 مقاله علمی به این سمپوزیوم ارسال شده است و محورهای مورد بحث و بررسی را می توان نانو داروها و میکرو بیولوژی ، تشخیص های مبنتی بر نانو فناوری ، نانو واکسن ها ، نانو باکتری ها و بیماری ها ، بیوتکنولوژی و نانو بیوتکنولوژی میکروبی نام برد.

نخستین سمپوزیوم نانو میکروبیولوژی همزمان با پانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران روزهای 4 تا 6 شهریور در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار