رئیس واحد علوم و تحقیقات، در نشست دانشگاهیان در حمایت از مردم غزه در این واحد دانشگاهی، گفت: مواجهه با جنایات فجیع انسانی در فلسطین، یادآور این آیه از قرآن کریم است که"بای ذنب قتلت؟" و به راستی وجدان‌های بیدار انسان‌های آزاده در سراسر جهان چه پاسخی به کشتار وحشیانه کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی دارند؟

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، علی عباسپور با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مورد اینکه ابزارهای حمایت از حقوق بشر و دستگاه هایی چون سازمان ملل بازیچه قدرت های سلطه گر هستند، ادامه داد:علی رغم سکوت و حمایت سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر در برابر اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس، ملت ایران، همچون گذشته و به تأسی از امام حسین (ع) و امام راحل(ره) و با بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، حامی مظلومان جهان به ویژه مردم بی دفاع فلسطین است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات، با بیان اینکه هرگاه حق مظلومی پایمال شود، ملت ایران برای حمایت حاضر می شوند، تصریح کرد: امید است با تحقق وعده الهی و برقراری حکومت مستضعفین، سایه ظالمان از سر مردم جهان برداشته شود. 

وی به عدم انعکاس مناسب اعتراض جامعه دانشگاهی کشور به دلیل هم زمانی این رویداد با تعطیلات تابستانی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: این نشست با هدف نشان دادن اعتراض و تأثر جامعه دانشگاهی ایران برگزار شده است و موضع دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این راستا می باشد.

عباسپور حملات رژیم صهیونیستی به مراکز آموزشی و بیمارستان ها را هدفمند دانست و افزود: علت اصلی بمباران دانشگاه ها و مراکز آموزشی در غزه، جلوگیری از قدرت گرفتن پایه های علمی در کشور فلسطین است. 

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر تقویت سه عنصر اقتصادی، فرهنگی و علمی برای دستیابی به اقتدار ملی اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از حملات رژیم صهیونستی، شکستن مقاومت مردم غزه و به بردگی بردن آنان است اما مردم فلسطین با پایمردی خود مشت محکمی بر صورت اسرائیل می کوبند.

عباسپور با اشاره به همکاری بهترین مراکز علمی جهان با اسرائیل برای دست یابی این رژیم به فناوری روزدنیا از سکوت آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان ملل متحد در مقابل اقدامات اتمی اسرائیل ابراز تأسف کرد و  گفت: ، حملات غزه، نشان دهنده پوچ بودن گنبد آهنین اسرائیل علی رغم بهره گیری این رژیم از حمایت جهانی است.  

رئیس واحد علوم و تحقیقات از آمادگی این واحد دانشگاهی برای حمایت همه جانبه از جامعه دانشگاهی فلسطین در راستای دست یابی آنان به دانش روز دنیا خبر داد و گفت: در آینده نزدیک، با دعوت از صاحبنظران و دانشمندان فلسطین و اعزام گروهی از اندیشمندان واحد علوم و تحقیقات به این کشور، ارتباطات این واحد با جامعه دانشگاهی فلسطین گسترش می یابد.  

عباسپور از تشکیل دفتر حقوقی در این واحد دانشگاهی به منظور پیگیری نسل کشی در فلسطین براساس قوانین بین المللی خبر داد و گفت: سازمان یونسکو با توجه به اقدامات اسرائیل برعلیه جامعه انسانی، فرهنگ، آموزش کودکان و آموزش عالی، باید در اسرع وقت، اقدام به اخراج اسرائیل از این سازمان کند. 
 
عباسپور خاطرنشان کرد: امت اسلامی با تقویت توانایی علمی خود می تواند در برابر استکبار جهانی ایستاده و پیروز شود.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه های آزاد اسلامی و دولتی کشور در راستای حمایت همه جانبه از پیشرفت علمی فلسطین تصریح کرد: مردم فلسطین با مقاومت، پایداری، توسل به حبل الله و رسیدن به قله های دانش، می توانند پرچم دار حوزه های مختلف علمی باشند.  
    
عباسپور گفت: امید است با بهره گیری از امدادهای الهی ، اتحاد و همدلی علمی و فکری،اسرائیل را نابود و تا ظهور امام زمان (ع) حکومت عدل را در جهان بگسترانیم.

کرم اله دانشفرد معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات در این نشست و در تبیین اهداف برگزاری همایش حمایت از غزه گفت: تجمع اندیشمندان و صاحبنظران ، محکومیت جنایات اسرائیل در غزه و کشتار غیر نظامیان، اعتراض به سکوت مجامع بین المللی به ویژه مجامع علمی از اهداف برپایی این همایش است. 

وی محکومیت حمله رژیم اسرائیل به مراکز آموزشی از مهد کودک تا دانشگاه ها را دیگر هدف این همایش دانست و ادامه داد:در خواست کمک از اتحادیه دانشگاه های اسلام و اتحادیه دانشگاه های جهان برای واکنش نسبت به اقدامات اسرائیل از اهداف برگزاری این نشست است. 

معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: درخواست برای در نظر گرفتن گذرگاه بین المللی برای رساندن غذا و دارو به غیر نظامیان و حمایت از مقاومت و مردم فلسطین، آمادگی حمایت جدی و فعال از آنان و اظهار همدردی با دانشگاهیان غزه، دیگر اهداف برگزاری این همایش را تشکیل می دهند. 

گفتنی است در این همایش سفیر فلسطین در ایران ، نماینده های اقلیت های کلیمیان و ارامنه در مجلس شورای اسلامی، نماینده جنبش حماس در ایران و جمع کثیری از مسئولان دانشگاهی ، اساتید و دانشجویان حضور داشتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.