عباسپور در گردهمایی اصناف و بازاریان:

آمریکا توان قراردادن پیش‌شرط‌های غیر منطقی در مذاکرات هسته‌ای ندارد

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران به 1+5 گفت: با وجود متخصصان هسته‌ای کشور، طرف آمریکایی نمی‌تواند پیش شرط‌های غیر منطقی را روی میز قرار دهد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، گردهمایی اصناف و بازاریان صبح امروز در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور "علی عباسپور" رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد.

وی ضمن اشاره به نزدیک شدن به ماه پر خیر و برکت رمضان و آرزوی توفیق مسلمین در این ماه گرامی اظهار داشت: ما به لطف خداوند انقلاب کردیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور ایجاد شد، نسل آینده در این نظام پرورش می‌یابند و این یک نعمت است که باید آنرا پاس بداریم،این دولت می آید و می رود،مشکلات کم و بیش در کشور وجود دارد اما هیچ گاه نباید اصالت و گوهر انقلاب به دست فراموشی سپرده شود.

عباسپور به بهار اسلامی موجود در برخی کشورهای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب‌های منطقه بخصوص در مصر با نیت غلبه بر رژیم‌های فاسد خصوصا رژیم منحوس مبارک شکل گرفت، بسیاری از مردم به شهادت رسیدند تا یک حکومت اسلامی اصیل را بر پا کنند اما فقدان یک رهبری واقعی موجب شد حرکات انجام شده به سمت و سوی دیگری برود.

وی افزود: بحث رهبری و نقش رهبری همان چیزی است که در ایران اسلامی بعنوان یک اصل مترقی در قانون اساسی بنام ولایت فقیه آمده است و هماهنگی تمام ارکان نظام اسلامی بعهده رهبری است، نبود یک رهبر واحد و روحانیت اصیل در کشورهایی که قیام بهار اسلامی در آنها شکل گرفت موجب بازگشت به عقب آن کشورها شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز فقدان رهبری در مصر این کشور را جولانگاه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها قرار داده است، بیان داشت: تحرکات آمریکایی‌ها موجب می‌شود آتش زیر خاکستری که ممکن است دوباره منجر به قیام مردمی شود را کنترل نمایند.

وی با تاکید براینکه مشکلاتی که در کشور ما از آغاز انقلاب اسلامی توسط دشمنان بر سر کشور و ملت آمد بسیار گسترده بوده و امروزه نیز ادامه دارد، افزود: یکروز جنگ را بر ما تحمیل کردند و روز دیگر دولتمردان ما را در عملیات تروریستی به خاک و خون کشیدند اما با وجود رهبری حضرت امام(ره) و در ادامه "مقام معظم رهبری"، دشمنان هیچگاه نتوانستند به آنچه مد نظرشان است دست یابند.

عباسپور تصریح کرد: هدف اصلی دشمنان از بوجود آوردن چنین مشکلاتی، ایجاد شکاف بین روحانیت اصیل و رهبری و ملت ایران بود که به خواست خداوند نتوانستند به موفقیت دست یابند.

رئیس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات با بیان اینکه نابسامانی مالیاتی، مشکلات اشتغال و کسب و کار و .... در کشور نباید باعث زیر سوال بردن نعمت داشتن نظام اسلامی باشد، گفت: ما باید به جوانان خود بگوییم که کشور قبل از انقلاب در چه وضعیتی قرار داشت و اکنون کجا هستیم، مشکلات با تدبیر دولت قابل حل است،انشاا... متخصصان اقتصادی با همراهی دانشگاهیان گرامی بتوانند مشکلات را به حداقل برسانند اما آنچه که مهم است شکرگزاری از نعمت انقلاب و رهبری است که خداوند به ما عطا فرموده است.

وی بحث قومیتی میان مردم منطقه را عامل شکست اتحاد مردم دانست و افزود: همین عامل موجب شد فجایعی نظیر آنچه در سوریه مشاهده میکنیم بوجود آید که بحمدا... در حال اتمام است.

عباسپور با بیان اینکه افراطی گری در هیچ قاموسی مورد پسند نیست، تاکید کرد: غرب وقتی دید که نمیتواند با قوانین مترقی و درخشان اسلام مبارزه کند، ابتدا شیعیان را به جنگ ستیزی متهم کرد و وقتی بازهم شکست خورد ، گروه‌های افراطی را جهت ضربه زدن به اسلام بوجود آورد.

وی ادامه داد: قوانین آنها را ببینید، کجای اسلام زنان بعنوان عناصر درجه هشتم جامعه اسلامی هستند، آنچه را که ما از روایات و رفتار پیامبر اسلام می‌دانیم، جز احترام به زنان مسئله دیگری نبوده است.
 
این استاد دانشگاه به هشدار رهبر معظم انقلاب به غربی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: "معظم‌له" به غربی‌ها هشدار داده‌اند که جوانانی را که با شستشوی مغزی به استخدام گروه‌های افراطی در می‌آورید برای خود غربی‌ها یک خطر بزرگ هستند و باور بفرمایید در آینده شاهد خواهیم بود که غرب چه ضربه‌ای از آنان خواهد خورد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات به لزوم آمادگی کشورمان در مقابل با چنین تحرکاتی اشاره کرد و گفت: امام (ره) وقتی پایگاه‌های بسیج را بنا نهاد به فکر چنین روزهایی بود، به رغم برخی از انتقادات به این نیروی مردمی باید توجه نماییم که این نیروی عظیم چه خدماتی را به کشور ارزانی داشته است.

وی به دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز اشاره‌ای کرد و افزود: حرکتی شبیه حرکت گروه داعش را در مقیاس بسیار بزرگتر توسط منافقین شاهد بودیم؛ در اواخر جنگ تحمیلی و با پشتیبانی ارتش عراق و برنامه ریزی بسیار گسترده آنها میخواستند کشور را تصاحب نمایند و حتی رئیس‌جمهور خود را تعیین کرده بودند، اما حرکت بسیجی وار ملت ایران آنچنان ضربه‌ای به آنها وارد کرد که نتوانستند سر پا بایستند.

این استاد دانشگاه استحکام،استمرار و اقتدار نظام را به لطف حضور ولایت فقیه و رهبری دانشت و اظهار داشت: نباید اصولمان را خدشه دار کنیم؛ تلاش دولت و مجلس باید حل مشکلات مردم باشد، نباید کاری کنیم که گرفتار افرادی شویم که در دولت‌های نهم و دهم حضور داشتند، چراکه بزرگترین فسادها دراین دولت‌ها بود؛ ما باید حافظ و پاسدار زیربناها بوده و روحانیت معظم را که زیر بنای اصلی نظام است پاسداری کنیم.
 
رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در پایان به مذاکرات ایران با گروه 1+5 اشاره و خاطرنشان کرد: در مذاکره باید مذاکره انجام داد نه اینکه مانند آنچه در گذشته بخصوص در مذاکرات آلماتی شاهد بودیم به احوالپرسی ختم شود؛ مطمئن باشید گروه مذاکره کننده ایران و در راس آن فرد تحصیلکرده و متخصصی بنام دکتر ظریف که از گذشته تاکنون در دستگاه دیپلماسی کشور دارای جایگاه رفیعی است میتوانند با در نظر گرفتن خط قرمزها و آنچه مد نظر رهبری است در مذاکرات به موفقیت دست یابند.

وی با بیان اینکه امروز کشور دارای آنچنان پتانسیلی در رابطه با افراد متخصص انرژی هسته‌ای است که دیگر طرف آمریکایی نمیتواند پیش شرط‌های غیر منطقی را برای ما روی میز قرار دهد، یادآور شد: وقتی صحبت از تعطیلی رآکتورها میرسد با یک فرمول ساده باید به آنها فهماند که حداقل سوخت برای رآکتور بوشهر حدود 30 تن است و آنچه آنان میگویند در رابطه با رآکتورهای فعال جهت غنی سازی چند گرم اورانیم بدرد می‌خورد.

این استاد دانشگاه با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم با شکرگذاری نعمت وجود رهبری کشور را به سمت کمال پیش بریم، بیان داشت: متاسفانه در کشور تندروی‌هایی نیز صورت می‌گیرد، هر زمان توافقات دچار مشکلاتی می‌شود، افرادی از داخل اظهار خشنودی می‌کنند، این افراد نباید جلوتر از رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، "معظم‌له" با تمام توان بر این مذاکرات احاطه دارند؛ در دولت قبل حرکت مخالف ایشان و یا جلوتر از ایشان بسیار باب شد که باید جلوی آن گرفته شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار