"لیندسی گراهام"سناتور برجسته کمیته نیروهای مسلح سنا ضمن انتقاد از عملکرد "باراک اوباما" در عراق هشدار داد که رئیس‌جمهور آمریکا هیچ راهبردی در عراق برای مبارزه با داعش ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره؛  سناتور "لیندسی گراهام" سناتور جمهوری‌خواه ایالت «کارولینای جنوبی» روز یکشنبه، ضمن انتقاد از عملکرد و رویکردهای «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تحولات اخیر عراق، گفت که حملات هوایی هدفمند آمریکا در نزدیکی «اربیل» مرکز منطقه کردستان عراق، آمریکا را در مقابل تهدید رو به رشد داعش، محافظت نمی‌کند.
 
این سناتور عضو کمیته نیروهای مسلح سنا اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا به صورت خودسرانه، توصیه‌های تیم امنیت ملی خود را نادیده می‌گیرد که به او توصیه کرده‌ بودند که در طول سه سال اخیر، در عراق و سوریه ژست نظامی تهاجمی‌تری اتخاذ کند.
 
گراهام در شبکه فاکس‌نیوز درباره اوباما گفت: «این فرمانده کل قوا هیچ استراتژی ندارد. او هیچ بینشی ندارد. این وضعیتی است که او بیش از هر شخص دیگری به آن واقف است.»
 
اظهارات این سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، سه روز بعد از آن مطرح شد که اوباما دستور حمله به شمال عراق، محلی که داعش هزاران پناهنده عراقی را در کوه سنجار محاصره کرده‌، را صادر کرد.
 
اوباما روز گذشته در کنفرانس خبری گفت که اجازه نمی‌دهد آمریکا به جنگ دیگری در عراق کشیده شود ولی گراهام تصریح کرد که تلاش اوباما برای جلوگیری از وقوع یک خبر بد، آمریکا را در معرض خطر یک حمله قرار می‌دهد.
 
وی تأکید کرد که اوباما سه سال پیش به حرف مشاوران خود برای مداخله بیشتر در ناآرامی‌های سوریه گوش نداد و تصمیم وی برای خروج تمامی نظامیان آمریکایی از عراق در حالی صورت گرفت که برخی هشدار داده بودند که برخی از نظامیان باید تحت سیاست احتیاط باقی بمانند.
 
این سناتور آمریکایی تأکید کرد: این مربوط به بغداد نمی‌شود، مربوط به سوریه نمی‌شود بلکه به سرزمین ما مربوط می‌شود. اگر ما تنها به واسطه اینکه استراتژی‌ای برای محافظت از خود نداریم، مورد حمله قرار گیریم، این اوست که عامل سالها اشتباه خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار