فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران این توانایی را دارد که امنیت تنگه هرمز، خلیج فارس، اقیانوس آرام و عمان را برقرار کند

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری؛  امیر دریادارسیاری در حاشیه همایش سالانه دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه مازندران برگزار شد، در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان شرکت کننده در این همایش درباره توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحث تعمیر و نگهداری امکانات افزود: در بحث ساخت، تعمیر و نگهداری کشتی‌ها و زیردریایی در مقایسه با قبل و بعد از انقلاب شرایط تغییر کرده است و در حال حاضر در بحث ساخت و ساز شرایط رو به رشدی را داریم.

وی درباره احیای سواحل مکران تصریح کرد : دو همایش ملی توسعه برای ساحل مکران و اقتدار ملی برگزار کردیم که همایش دوم خرداد 93 در جاسک برگزار شد و متوجه شدیم جاسک نسبت به چهار سال گذشته توسعه داشته است، در بندر عباس نیز نسبت به چهار سال گذشته با اقتدار نیروی دریایی و هوایی به حدی از توسعه رسیده است که جای خالی وجود ندارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه نیاز است در این منطقه پادگان احداث شود،گفت: تعمیر و نگهداری پادگان موجب اشتغال، رفت و آمد و آبادانی می‌شود و برای پیشرفت هر کشور باید به نقاط محروم توجه کنیم.

سیاری درباره پیشروی از تنگه هرمز نیز افزود : در حال حاضر از تنگه هرمز بیرون آمدیم و به تنگه باب‌المندب رسیدم و 2 هزار و 500 کیلومتر پیشروی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه 17 میلیون بشکه نفت از آنجا عبور می‌کند،تصریح کرد : ما این توانایی را داریم هم امنیت تنگه هرمز، خلیج فارس، اقیانوس آرام و عمان را برقرار کنیم و برای تامین امنیت نیاز به وجود هیچ کشوری در منطقه نیست و ما خودمان از عهده آن بر می‌آییم.


تگفته وی کل مرز آبی کشور 8 هزار و 620 کیلومتر است و دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان 432 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و با پنج کشور همسایه است و تهدید حدود بزرگترین چالش دریای خزراست.

انتهاي پيام/ش/ن
برچسب ها: امنیت ، خلیج ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.