نخست وزیر اسپانیا به اهمیت تجارت خارجی با روسیه برای کشورش اذعان کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری ایتارتاس ، در پی آنکه روسیه در واکنش به تحریم های اقتصادی غرب واردات برخی محصولات کشاورزی را ممنوع کرد، نخست وزیر اسپانیا به اهمیت این بخش از تجارت خارجی برای کشورش اذعان کرد.

"ماریانو راخوی بری " اعلام کرد :"به طور حتم این تصمیم به نفع ما نخواهد بود اما اطمینان دارم که تولیدکنندگان اسپانیایی را تشویق به تلاش بیشتر خواهد کرد."

وی افزود به رغم اینکه مقصد بخش عمده صادرات محصولات کشاورزی اسپانیا ، اتحادیه اروپاست ، صادرات مواد غذایی به ویژه انواع میوه و سبزی به روسیه نیز برای اقتصاد این کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تولیدکنندگان اسپانیایی در بخش کشاورزی همه توان خود را بکار گرفته اند تا با بهبود کیفیت محصولات حضوری چشمگیر در بازار روسیه داشته باشند. 

ماریانو راخوی بریوی ارزش کلی صادرات محصولات کشاورزی اسپانیا به روسیه را بالغ بر 500 میلیون یورو ارزیابی کرد. 

گفتنی است روسیه هفتم ماه اوت در واکنش به تحریم هایی که غرب در ارتباط با بحران اوکراین علیه این کشور اعمال کرده است واردات گوشت ، محصولات لبنی و کشاورزی را از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، استرالیا ، کانادا ، نروژ و آمریکا به حال تعلیق در آورد.

خبرگزاری ایتارتاس بر اساس ارزیابی های سال 2013 اداره گمرک روسیه اعلام کرد ارزش ممنوعیت یک سال واردات این کشور بالغ بر نه میلیارد و یکصد میلیون دلار است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا که شش میلیارد و 500 میلیون دلار از این رقم را به خود اختصاص می دهند ، بیشترین آسیب را خواهند دید. 

محدودیت واردات روسیه از کشورهای دیگر بسیار کمتر است و از نروژ به یک میلیارد و 200 میلیون دلار ، از آمریکا به 843 میلیون و 800 هزار دلار ، از کانادا به 373 میلیون و 600 هزار دلار و از استرالیا به 182 میلیون دلار می رسد. 

برچسب ها: تحریم ، اعمال ، روسیه ، ضرر ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار