ادغام هنر عکاسی و نقاشی مرکبی چینی، در نمایشگاه موزه هنرهای آسیایی

"آرنولد چانگ"، نقاش آثار مرکبی در چین و "میکائیل چرنی"، عکاس، برای ماندگاری بیشتر آثار خود اقدام به ترکیب آنها نمودند.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت دیلی: هنگامی که نقاش آثار جوهری در چین، آرنولد چانگ و عکاس معروف میکائیل چرنی برای اولین بار در سال 2007 یکدیگر را ملاقات کردند متوجه هماهنگی آثار هنریشان با هم شدند، آنها از سال 2009 شروع به ادغام آثار هنری خود و خلق آثاری نوین کردند. 

این دو هنرمند سعی داشتند تا پلی بین سنت نقاشی چینی با مرکب و هنر عکاسی مدرن ایجاد کنند. 

20 اثر از آنها در موزه هنرهای آسیایی در نمایشگاه صعود از 2 به 3 در معرض دید عموم قرار گرفته و تا 1 مارچ 2015علاقمندان می توانند از آثار این دو هنرمند بازدید کنند. 

اگرچه چانگ و چرنی هر دو زاده نیویورک هستند اما زندگی متفاوتی داشته‌اند و همین باعث دستیابی به هنری خاص و ایجاد ارتباطی موثر بین روش‌های هنری معاصر و سنتی و همینطور غربی و آسیایی شده است. 

چانگ یک نقاش آثار جوهری و مرکبی چینی است که تحت نظر ونگ جی یو آن از سال (1895-1974) و سی سی ونگ (1907-2003) در نیویورک و نیز تاریخ دان هنر جیمز کاهیل (1926-2014) در برکلی به آموزش و مطالعه پرداخته است و اما از سوی دیگر چرنی یک عکاس خود آموخته است که از سال 1991 در چین زندگی می‌کرده و کار هنری خود را با تحسین از نقاشی مرکبی سنتی چین به عموم عرضه می‌کند و نکته جالب توجه این است که همکاری این دو هنرمند باعث ایجاد فرمها و آثار گوناگون و مورد تحسین شده است. 

چرنی در سفرهای خود به مکانهای تاریخی چین عکس‌های سیاه و سفید 35 میلیمتری می گیرد و با استفاده از یک فیلم فوری تصاویر را بزرگنمایی می‌کند و به جلو می‌آورد، در واقع با این کار تصاویری مشابه به ضربات قلم در نقاشی می‌آفریند و سپس او این تصاویر را روی کاغذهای چینی مخصوص که معمولا برای کشیدن آثار مرکبی استفاده می‌شوند، چاپ می‌کند و کارها را به چانگ می‌دهد تا او با قلم خود آنها را پردازش کند و وسعت بخشد. 

آثار برجسته این نمایشگاه شامل آثار هنری هوانگ شان، بردرز، افتر ونگ منگ و نیز آثاری از چانگ و چرنی است. 


انتهای پیام / اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار