مرکز اطلاعات هوا و فضای نیروی هوایی ارتش آمریکا طی گزارشی اعلام کرد ارتش چین مجهز به نوعی موشک‌ با کلاهک هسته‌ای است که بُرد آن‌ به آمریکا هم می‌رسد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از واشنگتن‌پست، مرکز اطلاعات هوا و فضای نیروی هوایی ارتش آمریکا طی گزارشی اعلام کرد ارتش چین مجهز به نوعی موشک‌ با کلاهک هسته‌ای است که بُرد آن‌ به آمریکا هم می‌رسد.


در قسمتی از این گزارش آمده است، "چین فعال‌ترین و قدرتمندترین سامانه موشکی جهان را در اختیار دارد. ارتش این کشور هم‌اکنون به طور فعال در حال گسترش تجهیزات موشکی خود، ایجاد سامانه‌های جدید، افزایش کیفیت سیستم‌های موشکی و تقویت برنامه‌ها و نیروی تدافعی خود برای مقابله با حملات خارجی است."


در این گزارش آمده است، "هم‌اکنون موشک‌های هسته‌ای چین قابلیت رسیدن به آمریکا را دارند. انتظار می‌روند ارتش این کشور تا 15 سال آینده بیش از 100 نوع از این موشک‌ها را در اختیار داشته باشد. بُرد موشک‌های DF-31A و CSS-4 به ترتیب بیش از 6800 و 7500 مایل است. هر دوی این موشک‌ها نیز حامل کلاهک هسته‌ای هستند."


این گزارش در حالی منتشر شده است که هفته گذشته ارتش چین چند نوع از موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای خود را طی یک رزمایش نظامی آزمایش کرد.




انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، چین ، موشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار