معاون فنی شرکت مخابرات استان تهران گفت: اختلال پل ‌های ارتباطی در دماوند به دلیل حفاری شرکت آبفا و قطع فیبر نوری بوده است.

رضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: علت این مهم از قطع فیبر نوری در مسیر بومهن و پردیس بود.

وی ادامه داد: خرابی‌ های پیش‌ آمده در دو مقطع زمانی و مکانی صورت گرفته است و نخستین قطعی ساعت 12:10 دقیقه ظهر روز چهارشنبه هشتم مرداد ماه در اثر قطع فیبر نوری در مسیر بومهن و پردیس توسط پیمانکار شرکت آب و فاضلاب که حفاری می ‌کرده، اتفاق افتاده است.

خلیلی با بیان اینکه فیبر نوری در عمق پنج متری زمین قطع شده بود، تصریح کرد: از این رو، پیمانکار پس از آسیب فیبر نوری به جای مطلع کردن شرکت مخابرات، گودال حفاری شده را به طور مجدد با خاک پوشاند.

معاون فنی شرکت مخابرات استان تهران اضافه کرد: تشخیص و شناسایی محل خرابی برای همکاران در شرکت مخابرات سخت شد، پس از قطعی به وجود آمده در فیبر نوری، از سوی مدیریت شبکه به واحد نگهداری اطلاع داده شد و همکاران این شرکت برای تعمیر به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات عید سعید فطر به سر می ‌بردیم و ترافیک سنگین محور کار را برای گروه اعزامی سخت ‌تر کرد، ترافیک‌ های سنگین در خروجی‌ های تهران تردد واحد فنی شرکت مخابرات را مشکل کرد و همین موضوع، باعث طولانی شدن زمان اختلال شد.

خلیلی افزود: مسیرها دارای شبکه‌ های جایگزین هستند؛ در هر مسیری که فیبر نوری وجود داشته باشد، مسیرهای جایگزین نیز وجود داد؛ به همین علت تا ساعت 17:11 دقیقه هیچگونه اختلال ارتباطی در تلفن‌های ثابت و همراه وجود نداشته است.

معاون فنی شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه با قطع فیبر اصلی، کل بار بر روی مسیر جایگزین انتقال پیدا می‌ کند، افزود: متاسفانه از ساعت 17:11 دقیقه در منطقه‌ ای بین گیلاوند و آبسرد به دلیل افزایش حجم بار بر روی مسیرهای جایگزین، اختلالی در سامانه‌ ها به وجود آمد که باعث قطع مسیر جایگزین آبسرد و گیلاوند ‌‌شد.

وی با بیان اینکه از این رو، ارتباط مشترکان به خارج از محدوده شهری خود قطع شد، اضافه کرد: مشترکان تلفن‌ های ثابت تنها می ‌توانستند با داخل شهر خود ارتباط برقرار کنند و برای آنها امکان دسترسی به خارج از محدوده شهری وجود نداشتز/.


برچسب ها: دماوند ، آبفا ، فیبر نوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.