دریاچه نمک یکی از بهترین جاذبه های بالقوه زیست محیطی در سطح استان قم است، اما ما در استان از جاذبه بیابان گردی استفاده نمی کنیم و این دریاچه با نوعی بی مهری روبرو شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ رئیس جهاد دانشگاهی قم گفت: دریاچه نمک یکی از بهترین جاذبه های بالقوه زیست محیطی در سطح استان قم است، اما ما در استان از جاذبه بیابان گردی استفاده نمی کنیم و این دریاچه با نوعی بی مهری روبرو شده است.
 محمد ابراهیم فقیه زاده  عصر امروز در نشست بررسی مشکل گرد و غبار در استان قم که در بنیاد قم پژوهی برگزار شد، با اشاره به روند گرما در جهان اظهار کرد: هم اکنون افزایش دما در تمام جهان وجود دارد و بنا بر پیش بینی های ناسا یک دوره خشکسالی چهل ساله خاورمیانه را تهدید می کند، امروز هم می بینیم که دریاچه ارومیه خشک شده است و دریاچه نمک قم هم رو به خشکی است، روند تغییر اب و هوا در جهان باعث می شود که جنگ های بعدی بین کشور بر سر آب باشد.
وی تصریح کرد: ارتفاع سفره های زیرزمینی در سطح استان قم رو به کاهش است و  ما باید خودمان را برای شرایط سخت آماده کنیم، اکنون یک خواسته ملی برای ایجاد کانال بین خلیج فارس و دریای خزر وجود دارد تا رطوبت در کویر لوت بیشتر شود و از رشد بیابان ها جلوگیری شود.
ویدر پایان خاطر نشان کرد: دستگاه های مختلف استان باید برای مبارزه با ریزگردها برنامه های مشترکی را دنبال کنند و  جهاد دانشگاهی استان قم هم آمادگی دارد که تحقیقات و دانش لازم را در خصوص بیابان های استان در اختیار دیگر دستگاه ها قرار بدهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قم ، خشکسالی ، بحران ، دریاچه ، نمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.