فاطمه مقیمی عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مشکلات موجود در بخش حمل و نقل گفت: فرسودگی و کمبود ناوگان حمل و نقل یکی از مهمترین معضلات این بخش است.
وی افزود: در بخش حمل و نقل مالکیت وسایط نقلیه به صورت خودمالکی است و فرهنگ راننده سالاری بر این بخش حاکم است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: با توجه به این که شرکتهای حمل و نقل و زنجیرههای تأمین لجستیکی در قیمتگذاری تأثیرگذار نیستند در بعد زمانی تعرفه ثابت برای حمل و نقل نیست و نرخها ثابت نیست.
وی در ادامه افزود: این امر موجب شده که تاجر برای حمل و نقل در صادرات و واردات نرخ مشخصی نداشته باشد که گفتنی است یک عامل و فاکتور در بازار هدف نرخ حمل و نقل است.
مقیمی با اشاره به افزایش مجدد نرخ سوخت برای کامیونهای سنگین گفت: نه تنها قیمت سوخت بلکه افزایش قیمت لوازم یدکی نیز در قیمت حمل و نقل تأثیرگذار است.
این فعال بخش خصوصی با اشاره به لزوم ارائه تسهیلات به بخش حمل و نقل گفت: یکی از راههای ارائه تسهیلات وامهای مناسب برای تأمین و جایگزینی ناوگان حمل و نقل جادهای است.
وی افزود: البته نحوه واگذاری وامها نیز اهمیت دارد که شخصی نباشد و به بنگاههای شرکتهای حمل و نقل داده شود.
وی تصریح کرد: برای تسهیل در بخش حمل و نقل بهتر است نرخهای مشخصی برای مسیرهای مختلف در بازههای زمانی تعیین شود.
انتهای پیام/