کپی برداری در نقاشی- خط باعث به تکرار افتادن این هنر می‌شود.

علی زاهدی هنرمند نقاش نقاشی- خط، در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگارانگفت: در طول یکسال اخیر شاهد برگزاری نمایشگاه‌های بی‌شماری از هنر نقاشی- خط هستیم. 

وی گفت: در حقیقت هنرمندانی که به این هنر روی آورده‌اند، تعدادشان به بی نهایت رسیده است که البته بسیاری از آنها نیز به سرعت آثارشان را به نمایش می‌گذارند. 

وی اظهار داشت: البته برگزاری نمایشگاه اگر به جهت مقایسه و دریافت نگاه کارشناس و نیز شنیدن نقاط ضعف برای آنها باشد قطعا مفید فایده خواهد بود، چرا که استادان صاحب نظر بسیاری هستند که می‌توانند نقاط قوت و ضعف نمایشگاه‌هایی از این دست (نقاشی-خط) را بیان کنند که البته راه گشا نیز برای هنرمندی که نمایشگاه برگزار کرده خواهد بود.
 
این هنرمند نقاش-خط گفت: این در حالی است که اثر هنرمندانی که در زمینه نقاشی- خط نمایشگاه برگزار می‌کنند، نه تنها اعتقادی به وجود ضعف در آثارشان دارند بلکه بر این اعتقاد هستند که نقاشی- خط‌های خلق شده توسط آنها باید به فروش هم برسد.
 
وی گفت: متأسفانه همین نگاه آنها (فروش آثارشان) باعث شد که کارشان به تکرار بیفتد،در حقیقت به دلیل آنکه قصد و نیت آنها فروش اثر نقاشی- خط است،  بنابراین گاهی این اجازه را به خود می‌دهند که از شیوه استادان کپی برداری کنند و همین کپی کردن آنها را به تکرار می‌اندازد، چرا که مثلا استادی چون علی شیرازی وجود دارد و شیوه وی نیز کاملا برای اهل فن آشنا است ،بنابراین وقتی کسی از این هنرمند کپی می‌کند و قصد دارد کار خود را کمی تغییر دهد به ناچار از هنرمند دیگری هم کپی برداری می‌کند تا شاید اثر تازه‌ای را خلق کند که متأسفانه این امر باعث به تکرار افتادن می‌شود و اثرش ارزش نخواهد داشت.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار