رمز موفقیت تعاونی ها در اداره صحیح است که برای نیل به این هدف باید مدیرت درون سازمانی تعاونی ها با یک چهارچوب خاص محقق شود .

جمشید عدالتیان ، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت بخش تعاون در اقتصاد ایران گفت : عدالت اقتصادی در کشور با توسعه تعاون محقق است .

وی ادامه داد : اینکه در کشوری هر کس با هر توان مالی و سرمایه اندک بتواند وارد فعالیت اقتصادی شود فقط با توسعه بخش تعاون محقق است که در سالهای اخیر این مهم در کشور ما به فراموشی سپرده شده است .

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه این بی توجهی به حدی است که سبب کاهش درصدی سهم تعاون در تولید ناخالص ملی شده است گفت : نگاه قانونی به بخش تعاون سبب رشد 3 درصدی آن به 20 درصد می شود که نگاه قانونی به آن بهترین عامل برای توسعه تعاون است . این نگاه قانونی از سطوح بالای مدیریت تعاون شروع شده و به بخشهای دیگر می رسد .

عدالتیان تآکید کرد : به دلیل پراکندگی تعاونی ها ما نیازمند مدیریت غیر متمرکز صحیح هستیم به همین منظور باید طوری برنامه ریزی کرد که تعاونی ها را به خوبی اداره کرد .

وی تصریح کرد : رمز موفقیت تعاونی ها در اداره صحیح است برای نیل به این هدف باید  مدیرت درون سازمانی تعاونی ها با یک چهارچوب خاص محقق شود .

این کارشناس اقتصادی افزود : مدیریت فرهنگی باید جایگاه خود را در تعاونی ها بیابد چون تعاون پیش از اینکه به نیروی اقتصادی وابسته باشد کاری مردمی است که نیاز به فرهنگ سازی دارد .

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار