نماینده ولی فقیه در شهرستان ملارد گفت: شهرستان ملارداز جمعیت متکژ انبوه و ناهمگونی برخوردار است که از خوده فرهنگ‌های بسیاری تشکیل شده و تقویت هرچه بیشتر فعالیت و تحرک فرهنگی مضاعف در چنین فضا و موقعیتی اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان ملارد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به خلاء برخی از نهادهای فرهنگی در این منطقه اظهار داشت:زیرساخت‌های فرهنگی موجود در شهرستان مذکور با کثرت جمعیتی این منطقه همخوان و متناسب نیست و ضرورت استقرار مراکز وموسسات فرهنگی مورد نیاز در آن احساس می‌شود.

وی در ادامه افزود: شهرستان ملارد از جمعیت متکژ انبوه و ناهمگونی برخوردار است که از خوده فرهنگ‌ها و ریز فرهنگ‌های متنوع ومتعددی تشکیل شده وبه همین جهت نمی‌توان نسخه واحدی برای آن پیچیده و فعالیت‌های فرهنگی در چنین عرصه‌ای را با دشواری‌های بسیار مواجه می‌سازد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان ملارد در ادامه تصریح کرد:در چنین مختصات وفضایی در صورت عدم فعالیت وتحرک فرهنگی و معقول و هوشمندانه دامنه بزه کاری واعمال غیرقانونی افزایش می‌یابد و به حیات خلوتی برای اعمال مجرمانه مبدل خواهد شد.

حجت الااسلام حسینی در ادامه با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی رهبر فرزانه انقلاب تحت عنوان قتصاد و فرهنگ با عزم و مدیریت جهادی عنوان کرد:یکی از پایه‌های اصلی در نامگذاری ساجاری از سوی حضرت آقا،مشمول حوزه فرهنگی است که در طول سنوات گذشته نیز بارها و بارها از سوی ایشان به اینامر خطیر تاکید موکد  شده است و در همین راستا از عمده‌ترین الویت‌های مانیز پیگیری امور فرهنگی در این شهرستان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:شهرستان ملارد تشنه فعالیت ریشه‌ای و بنیادی در بخش‌های فرهنگی است و به همینمنظور سعی در حد توان برخی از نهادها و موسسات مرتبط با امور فرهنگی که خلاءآن احساس‌ می‌شود در این منطقه مستقر شوند و پیگیری‌های فراوان در جهت گردآوری نهادهایی همچون امور مساجد اداره اوقاف حوزه علمیه خواهران مصلی و... در همین راستا عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار