سرپرست جمعیت هلال احمر قوچان از آغاز طرح نجات یار خبر داد و گفت: با اجرای این طرح 700 نفر آموزش‌های امداد و نجات را می‌بینند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،سعید فکوری اظهار کرد: طرح ملی نجات‌یار با هدف کلی تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر و تقویت بنیه عملیاتی در میان جوانان این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح دارای سه مرحله است، افزود: طرح «نجات یار یک» متعلق به عموم جامعه، طرح «نجات یار دو »ویژه آموزش ضمن خدمت کارکنان و طرح «نجات یار سه» با عنوان امداد یاران روستا و آموزش ویژه روستائیان برگزار می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر قوچان یادآور شد: فاز اولیه این طرح آموزش به 700 نفر بوده که در مجموع تا پایان سال 93 آموزش امداد و کمک‌های اولیه و خود امدادی به ظرفیت 3 هزار نفر یعنی 100 دوره 35 ساعته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نامه‌ای تحت عنوان آموزش ضمن خدمت ویژه کارکنان نیز به تمام ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی ارسال شده، گفت: کلاس‌های آموزشی در هلال احمر قوچان به سمت استانداردسازی رفته به طوری که از اساتید برجسته حوزه تخصصی و عمومی امداد و نیز سی‌.دی آموزشی با برچسب مرکز آموزش قوچان در کلاس‌ها استفاده می‌کند.

فکوری با تأکید بر اینکه تمام فعالیت‌های هلال احمر قوچان بر مبنای آموزش قرار گرفته؛ بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش با اجرای طرح دادرس با همکاری بهزیستی به دنبال تقویت و برنامه‌ریزی در حوزه آموزش امدادی در شهرستان هستیم.

وی تأکید کرد: با آماده‌سازی زیرساخت‌ها و بسترسازی مناسب به دنبال تبدیل جمعیت هلال احمر قوچان به مرکز آموزش‌های تخصصی و عمومی امداد و نجات در خراسان رضوی هستیم.

انتهای پیام/م
برچسب ها: مشهد ، قوچان ، امداد ، نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.