پژوهشگران کشورمان موفق به انجام مطالعات در زمینه طراحی سایت فناوری فضایی برای ماهواره های کوچک در حوزه مکانیک، مواد و متالوژی شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران   ، ورود به فناوری، نیازمند زیر ساختارهایی است که مهمترین آنها داشتن یک سایت تحقیقات فضایی است که در این طرح امکان سنجی آن مورد توجه قرار گرفته و به طور مبسوط به نیازمندی‌های آن در دو حوزه مکانیک و مواد پرداخته است.

بنابراین گزارش، مشخصات واحدهای مختلف سایت فناوری فضایی اغلب بر اساس فاکتور امکانات سیستمی سایت که چهار حوزه طراحی، تحلیل، طرح بندی و آزمون و یکپارچه سازی را در بر‌می‌گیرد تعریف می‌شود.

بر اساس این گزارش، این فاکتور بسته به نوع ماهواره (به عنوان مثال ماهواره کوچک) و یا نوع ماموریت (به عنوان مثال مدار ارتفاع پایین)در حوزه وسیعی از امکانات فنی و تنظیمات ماموریتی قابل تغییر است.

 بنابراین  گزارش، در این طرح بر اساس محدوده تعریف طرح یک سایت فناوری فضایی طراحی شده و کلیه اجزا و تجهیزات مورد نیاز آن معرفی گردیده است.

چنانچه محور ساماندهی این سایت بر اساس ساختار کلی مرکز تحقیقات فضایی استوار است و ارتباط فضا‌ها با یکدیگر از اصول فنی و نیازمندی‌های واحد‌ها تبعیت می‌کند.


انتهای پیام/


برچسب ها: ماهواره ، سایت ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار