معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات فارس خبر داد

گام بلند واحد علوم و تحقیقات فارس در راستای تاسیس شرکت های دانش بنیان

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات فارس با بیان اینکه برگزاری جشنواره فرهیختگان و اهدای جوایز مربوط به آن می تواند سرعت دستیابی به اهداف علمی و پژوهشی را تسریع کند گفت: این گونه جشنواره ها می تواند برنامه ریزی مدیران پژوهش جهت رسیدن به اهداف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در فعالیت های پژوهشی و دستیابی به ثروت از طریق علم را توسعه دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ،محمد مهدی جباری معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات فارس، به عنوان معاون پژوهش و فناوری برتر دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره فرهیختگان انتخاب شد.

جباری در اشاره به فراخوان جشنواره فرهیختگان و در ارتباط با نحوه برگزیده شدن خود در این جشنواره عنوان کرد: یکی از محورهای این فراخوان معاون پژوهش و فناوری برتر بود که در دو بخش مورد ارزیابی قرار می گرفت.

وی در ادامه افزود: این دو بخش شامل بررسی پژوهشهای فردی و بررسی فعالیت های پژوهشی صورت گرفته به عنوان مدیر پژوهشی(معاون) بود که پس از ثبت نام امتیازات این دو بخش مورد ارزیابی قرار گرفت.از هر منطقه یک واحد برگزیده شد سپس در کمیته مرکزی از بین مناطق معرفی شده بررسی پایانی صورت گرفت و در نهایت معاونت پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات فارس به عنوان برگزیده در جشنواره فرهیختگان انتخاب شد.

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات فارس ضمن تاکید بر اینکه فعالیت ها و سوابق پژوهشی معاونت پژوهش و فناوری فارس در رسیدن به این رتبه بسیار موثر بوده است گفت:معاونت پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات فارس به مدت 9 سال در این زمینه فعال بوده است.

وی افزود: برگزاری جشنواره ها، کنگره ها و همایش های ملی و بین المللی مختلف، عضویت در کمیته های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی و تجهیز بیش از 100 آزمایشگاه تحقیقاتی و آموزشی، اخذ مجوز و راه اندازی دو مرکز تحقیقاتی و دو قطب علمی،عقد قرارداد طرح های برون دانشگاهی مختلف و راه اندازی و ایجاد بستر مناسب جهت انجام فعالیت های پژوهشی از جمله فعالیتهای معاونت پژوهش و فناوری واحد فارس بوده است.

دکتر جباری در اشاره به افتخارات معاونت پژوهش و فناوری واحد فارس گفت:این واحد توانسته است با کسب امتیاز پژوهش واحد، روند دریافت بودجه پژوهشی به عنوان یکی از واحدهای مطرح در سراسر کشور را تسریع کند.

وی افزود: همچنین انتخاب به عنوان معاون پژوهشی برتر طی سالهای گذشته در سطح منطقه و معاون پژوهشی برتر دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره پژوهش فناوری کشور در سال 92 را از افتخارات این واحد دانست.

وی با بیان اینکه برگزاری این گونه جشنواره ها و اهدای جوایز می تواند سرعت دستیابی به اهداف علمی و پژوهشی را تسریع کند گفت: با توجه به اینکه فعالیت های پژوهشی مختلف دارای ارزش های متفاوتی بوده ،این فعالیت ها و محاسبه امتیاز فعالیت های پژوهشی در واحدهای دانشگاهی می تواند برنامه ریزی مدیران پژوهش جهت رسیدن به اهداف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در فعالیت های پژوهشی و دستیابی به ثروت از طریق علم را توسعه دهد.

دکتر جباری در ابن ارتباط افزود: برگزاری این جشنواره ها می تواند با ایجاد یک رقابت سالم در بین واحد های دانشگاه سرعت دستیابی به این اهداف را تسریع کند.

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات فارس خاطر نشان کرد: پیگیری امور پژوهشی با استفاده از پتانسیل علمی و تخصصی اعضای هیئت علمی واحد، تلاش کارکنان و پرسنل حوزه پژوهش واحد و ارتباط مستقیم و اخذ راهنمایی های لازم از مسئولین دانشگاه ازاد اسلامی در سطح منطقه و سازمان مرکزی باعث شد که معاونت پژوهش و فناوری واحد فارس بتواند به دریافت این جایزه نائل شود.

جباری در پایان با تاکید بر گسترش فعالیت های پژوهشی واحد فارس در آینده، تصریح کرد: با توجه به دیدگاه ریاست عالی دانشگاه دکتر میرزاده و رهنمودهای ایشان مبنی بر بخش تجاری سازی و تولید ثروت از علم و بهره گیری از فرآیندهای مورد نظر در این راستا بویژه تاسیس شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی های مربوطه  به گونه ای خواهد بود که در این راستا گام های بلندی برداشته شود.



انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار