رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در بیانیه‌ای خواستار توقف فوری تجاوز اسرائیل به باریکه غزه شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری وفا : "محمود عباس" روز یکشنبه در بیانیه‌ای خواستار توقف فوری تجاوز اسرائیل به باریکه غزه شد.

وی همچنین از جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل، دولت آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه، چین و باقی کشورهای جهان خواست برای ملزم ساختن اسرائیل به توقف تجاوز به باریکه غزه و همراهی با پیشنهاد آتش‌بس مصر اقدام فوری به عمل بیاورند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بخش دیگری از بیانیه خود اسرائیل را مسئول پیامدهای خطرناکی که با تداوم جنگ علیه ملت فلسطین مترتب می‌شود، دانست و تاکید کرد: اسرائیل تجاوز و جنایات و جنگ خود را علیه ملت فلسطین تداوم بخشیده و در جریان آن مدرسه دیگری از مدارس آنروا را با بمباران که به شهادت و مجروح شدن چندین کودک، زن و پیرمرد منجر شده، هدف قرار داده است.

وی افزود: در جریان 27 روز گذشته اسرائیل در هر ساعت 17 فلسطینی را کشته و مجروح کرده و از آغاز تجاوز به غزه در هر سه ساعت یک کودک را به قتل رسانده است، این در حالی است که رهبران فلسطینی در سازمان آزادی‌بخش و گروه‌های فلسطینی پیشنهادات جامعه جهانی را برای آتش‌بس پاسخ داده‌اند؛ پیشنهاداتی که سازمان ملل و آمریکا آنها را تایید کرده اما این آتش‌بس در نتیجه تداوم تجاوز اسرائیل به غزه فروپاشیده است.

"محمود عباس" در پایان گفت: به رغم این اقدامات، ما هیئتی فلسطینی را به قاهره بر اساس تمایل به آتش‌بس و توقف تجاوز و کشتار مردم به قاهره اعزام کردیم اما اسرائیل با بهانه‌های واهی اعزام هیئت به مصر را رد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قدس ، فلسطین ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار