رئیس قاسمی گفت: استفاده از بتن‌های غلطکی در ایران کاربرد چندانی ندارد و برای توسعه آن آزمایشگاه‌ها تجهیز و مشاوران با طراحی آن آشنا شوند که این نیازمند همکاری همه جانبه است.

امیدمازیار رئیس قاسمی کارشناس ارشد بخش بتن مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت بکارگیری بتن های غلطکی در ایران گفت: استفاده از بتن‌های غلطکی در کشور ما خیلی اجرایی نشد.

که در این زمینه مسائلی از جمله قیمت سیمان و قیر نقش مهمی دارد علاوه بر این دریافت یارانه در برخی بخش‌ها نیز تاثیر گذار است.

امیر قاسمی درباره مزایای اقتصادی بتن‌های غلطکی  نبست به بتن‌های دیگر گفت: بتن‌های غلطکی چون روش تراکم آن به کمک غلطک صورت می‌گیرد و یک بتن کم  آب است مورد بحث کار بخاطر استفاده از ماشین‌ آْات بالاست بنابراین روش‌کار را تسریع می کند و صرفه جویی بسیاری نسبت به بتن‌های معمولی دارد.

وی ادامه داد: در زمینه صرفه‌ اقتصادی این بتن‌ می‌توان آن را با روسازی‌های بتنی یا و آسفالت مقایسه کرد که علاوه بر سرعت کار بالا عمر آن دو برابر آسفالت است.

بنابراین اگر میزان بهره‌برداری آن حساب کنیم هزینه نگهداری آن نیز کمتر است.
رئیس قاسمی درباره برنامه‌های موجود برای بکارگیری بیشتر آن گفت: حدود 2 سال است که با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی در محوطه‌سازی‌ها و پروژه‌های مسکن مهر استفاده می‌شود که راه توسعه آن را فراهم کرد. ولی بکارگیری این بتن در کشور هنوز جا افتاده نیست.

وی درباره راهکگار توسعه این بتن گفت: برای توسعه و بکارگیری بیشتر آن مشاوران ما باید با روش طراحی آن آشنا شوند و در پروژه‌های جدید استفاده شود که برای این کار آزمایشگاه‌ها ماشین‌آلات در بخش‌های مختلف تجهیز شود که این زمان زیادی را می‌طلبد.
وی در پایان گفت: روسازی‌های بتنی هزینه بسیار بالایی دارد و استفاده و توسعهئ آن نیازمند یک کار ملی و همه جانبه است و نمی‌توان انتظار داشت که با سرعت خیلی پایین این کار صورت بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بتن ، بتن غلطکی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار