دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان تصمیم‌سازان دستگاه تعلیم و تربیت هستند و تشکل‌های دانش‌آموزی باید این فرصت را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا آنها با فکر و خلاقیتی که در ذهن خود دارند تصمیم‌ها و فعالیت‌های بدیع و نویی را خلق کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حامدعلامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در جمع دانش آموزان نخبه کشوری گفت: زیربنای توسعه جامعه و شکوفایی نیروی انسانی از سنگر مدرسه آغاز می‌شود و در این راستا باید مسئولان اجرایی، مردم و متولیان امر از هیچ تلاش و همکاری با این نهاد ارزشمند علمی و تربیتی دریغ نکنند.

وی در ادامه  با اشاره به بیانات نماینده مقام‌معظم‎رهبری در اتحادیه افزود: متاسفانه دستگاه تعلیم و تربیت تاکنون به این اعتقاد نرسیده است که تشکل‌های دانش‌آموزی بزرگترین فرصت تربیتی به شمار می‌آیند و این باور بزرگترین آفت در این بخش می‌باشد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: بنده اعتقاد دارم که تربیت در محیط‌های غیررسمی اتفاق می‌افتد و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با وجود عقبه‌ای که دارد و حضور مستمر نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه و شهدای دانش‌آموز و وجود اسناد بالادستی و البته نیروی انسانی ارزشمند می‌تواند سهم بالایی را در فضای آموزشی غیر رسمی و فضای تربیتی در مدارس ایفا کند.

علامتی اظهارداشت: دانش‌آموزان یکی از  تصمیم‌سازان دستگاه تعلیم و تربیت هستند و تشکل‌های دانش‌آموزی باید این فرصت را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا آنها با فکر و خلاقیتی که در ذهن خود دارند تصمیم‌ها و فعالیت‌های بدیع و نویی را خلق کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: قطعا دانش‌آموزان بهتر از هر کسی نسبت به مشکلات خود آگاهی داشته و راهکار مناسب آن را می‌دانند و به همین علت باید از نظرات آنها در زمینه حل مشکلات آموزش و پرورش بهره جست.

وی در پایان گفت: نیمی از فضای مدیریتی در بعد تربیتی و آموزشی در آموزش و پرورش بر عهده دانش‌آموزان است و باید از این پتانسیل به نحو مطلوبی برای حل مشکلات آموزش و پرورش و تقویت سیستم آموزشی و رفع مشکلات آن استفاده کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.