نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید 50 هزار میلیارد ریال را در سال 93 به صندوق حمایت از عشایر کشور اختصاص داده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علی محمد احمدی با اعلام این خبر گفت: این اعتبار در قالب تسهیلات کم بهره و بدون بهره در اختیار عشایر قرار خواهد گرفت.
وی افزود: عشایر سراسر کشور می توانند از این تسهیلات برای خرید علوفه ، دام و سایر مایحتاج خود استفاده کنند.

نائب رییس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نقش و جایگاه عشایر را در تولید و رونق فضای کسب و کار کشور مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: خوشبختانه مسوولان دولت یازدهم توجه ویژه ای به رفع مشکلات جامعه عشایری داشته و امیدواریم با اختصاص این اعتبار بخش قابل توجهی از مشکلات این قشر برطرف شود.
احمدی ادامه داد: شهرستان های دهلران و آبدانان نیز با توجه به دارا بودن بیشترین جمعیت دامی استان ایلام در اختصاص این بودجه باید با نگاه ویژه مورد توجه قرار گیرند.

نماینده حوزه جنوبی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت امسال 400 میلیارد ریال را برای توسعه فعالیت های کشاورزی در این استان اختصاص داده که امیدواریم شهرستان دهلران به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی منطقه سهم شایان توجهی از این اعتبار داشته باشد.

وی در پایان کمبود آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، کانال کشی جداول برای ارتقا وضعیت بهداشتی و احداث خانه بهداشت را از مهم ترین مطالبه های مردم روستای دشت اکبر شهرستان دهلران عنوان کرد و گفت: امیدواریم با حضور پزشک در منطقه شاهد برطرف شدن بخشی از مشکلات درمانی مردم این روستا باشیم.
 
 
 
انتهای پیام /ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.