یکی از جاده‌های زیبا و بکر شمال غرب کشور که می‌تواند با چشم‌اندازهای زیبای خود تجربه‌ای بکر را به شما هدیه دهد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران ؛ داستان سفر همچون زندگی دارای فراز و نشیب‌های فراوانی است. این سرزمین جاده‌های فراوانی دارد که مقاصد دور و نزدیک مسافران خود را نشان می‌دهد.جاده سرچم خلخال و اردبیل از این گونه جاده‌ها است.
 
وقتی از شهر زنجان به سمت تبریز حرکت می‌کنی، در بین راه زنجان به میانه سه راهی معروفی است به نام سه راهی سرچم، اگر روزی از این جاده که زمانی صعب‌العبور بود گذر کردید می‌توانید پاکترین جلوه‌های زندگی روستایی بومی استان اردبیل را ببینید که نمادی است از زندگی اجتماعی این گستره جغرافیایی در یک سده گذشته است.

 در مسیر این جاده نمی‌توانی روستاهایی چون کِجَل با میراث زبان تاتی و فرهنگ غنی خود و یا روستای نمونه گردشگری "گزج" با یک بافت خاص در معماری مسکونی و صنایع دستی آن را ببینید.

در این گذر روستای "پیرتقی" با پل معلق و هیجان انگیز خود از جاذبه‌های توریستی این جاده زیبا است.
 
در مسیر این راه شما هرازگاهی رود "قزل اوزن" را در اعماق دره خواهید دید که انگار درصدد است خود را از شما پنهان کند، در بین همین دره‌ها آبشارها و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای‌است که لازم است از جاده فاصله بگیرید تا آن‌ها را ببینید.

 هزار موقعیت متفاوت می‌تواند در مسیر این جاده رخ دهد که شما هرگز انتظار آن را نداشته‌اید. پس حتما آن را تجربه کنید چون تجربه‌های یگانه خواهد بود.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه امکانات و خدمات رفاهی این جاده در حد صفر است.هیچگونه رستوران و فروشگاه مسجد و نمازخانه و سرویس بهداشتی وجود ندارد.دوسه مغازه کوچک هست که متعلق به مردم بومی منطقه است و شاید بتوان یک لیوان چای از ایشان تهیه کرد.نور استاندارد که هیچ در کل مسیر یک تیر چراغ برق وجود ندارد و جاده شبها ظلمات میشود.هیچگونه خدمات امدادی اورژانسی یا امداد خودرو وجودندارد و بااینکه نقاط بسیاری از انتن دهی خارج است حتی یک تلفن عمومی برای گزارش به پلیس یا درخواست کمک از اورژانس وجود ندارد.با وجود پیچ و خم های خطرناک اصلا نظارتی از سوی پلیس دیده نمیشود و برخی رانندگان با سرعتهای سرسام اور باعث ایجاد خطر برای خودشان و سایر خودرو ها میگردند.تعداد بالای خودرو های تصادفی جلوی پلیس راه گواه این مدعاست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام استان زنجان که در همسایگی دو غول توریستی یعنی شمال و اردبیل میتونه پله ای برای گردشگری خود باشد شمال و اردبیل با جاده های رویاییشان نمونه کاملی از گردشگری برای زنجان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
بسيار عالي
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۱۴:۱۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
مسیر اردبیل _سرچم قرار بود راه اردبیل به تهران را کوتاه کنه و در حدود 4/5 ساعت مسافر به تهران برسه ولی با توجه به حیف و میل کردن منابع و بودجه ها توسط مسئولین شاهد این هستیم که این جاده مرگبار پس از صذها پیچ سرگیجه آور در منطقه سرچم به اتوبان بین المللی تبریز تهران متصل میشه. واقعا این راه در شان یک استان هست؟
بیشتر شبیه به راه که چه عرض کنم بیراهه یک روستای دور افتاده است.
واقعا برای مردم اردبیل که خودم یکی از اونها هستم متاسفم
Netherlands
حجت اسماعیل زاده
۱۲:۰۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
باعرض تبریک عیدفطر سلام میگم به مدیریت سایت خلخالیم واقعادست مریزاد خداوندتوفیق تان رابیشترکند که حهت جذب توریسم به شهرمان درتلاش بیشتریدانشاالله موفق هم خواهیدشددعای خیرهمشهریان پشت وپناهتان
Iran (Islamic Republic of)
راوی
۱۲:۳۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
این خبرگزاری ربطی به هیچ سایتی نداره که شما از شخص خاصی نام بردید....
آخرین اخبار