دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: در مرحله دوم سفرهای تابستانی امسال 21 هتل با 1500 تخت، 18مهمانپذیر با 680 تخت و 959 کلاس درس در 111 مدرسه استان آماده استقبال و حضور مسافران و گردشگران شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گرگان،قربان عباسی افزود: با توجه به آغاز مجدد سفرهای تابستانه بعد از پایان ماه رمضان، ستاد اجرایی خدمات سفر تلاش میکند امکانات مورد نیاز برای خدمت رسانی بهتر به مسافران و گردشگران در اختیار آنها قرار دهد.

عباسی در این باره گفت: این ستاد برای فراهم کردن تسهیلات لازم، هماهنگی و تعامل بین سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با سفر و به منظور ایجاد امنیت، نظم و محیطی سالم و رفاه نسبی برای مسافران تلاش می‌کند و به همین منظور 500 تخت در منازل استیجاری و 14 پانسیون با ظرفیت 1151 تخت و پیش‌بینی ظرفیت اقامت 3331 نفر در مراکز اقامتی استان آماده سازی شده است.
که بر اساس آمارها از یکم تیر تا سوم مرداد افزون بر 50 هزار مسافر در سطح استان اقامت داشته‌اند.

عباسی با اشاره به برپایی 13 جلسه هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان، گفت: 335 دستگاه اتوبوس، 1399 مینی بوس و 420 دستگاه سواری و درمجموع 70 شرکت حمل ونقل و پایانه‌های استان، آماده خدمت رسانی به مسافران تابستانه هستند.

وی از برپایی 2 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهرهای گرگان و گنبدکاووس خبر داد و افزود: 9 موزه فعال در سطح استان و همچنین برج آجری قابوس و موزه فرش گنبد کاووس آماده بازدید علاقمندان است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان یادآور شد: 32 پایگاه آمبولانس، 5 پایگاه امداد و نجات ساحلی و 12 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در این ایام خدمت رسانی می‌کنند و پنج پایگاه نیز وظیفه اطلاع رسانی گردشگری به مسافران را برعهده دارند.

عباسی آمادگی اقامت روزانه در مراکز اقامتی استان را با احتساب منازل استیجاری و مراکز پیش بینی شده جهت برپایی چادر توسط مسافرین و کمپ‌های موجود در تفرجگاه‌ها را بالغ بر 15 هزار نفر اعلام کرد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.