معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از خريد 5/5 ميليون تن گندم با كمترين افت در 31 استان و تداوم خريد تضميني اين محصول در كشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بازرگانی دولتی، عباس قبادي گفت: مقدار خريد در سالجاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 71 درصد رشد داشته و افت مفيد و غير مفيد كمتر از دو درصد و وزن سن زدگي كمتر از 5 دهم درصد در كل گندم هاي خريداري شده است.

وي ارزش ريالي گندم هاي خريداري شده را 56 هزار ميليارد ريال اعلام و عنوان كرد: تاكنون حدود 50 هزار ميليارد ريال از پول گندم هاي خريداري شده به حساب كشاورزان سراسر كشور واريز شد.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران با اشاره به حجم بالاي عمليات خريد تشريح كرد: 888 مركز فعال خريد در كشور، تاكنون بيش از 834 هزار محموله ي عرضه شده ي گندمكاران را خريداري و ذخيره كرده اند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت بيشترين ميزان خريد گندم را مربوط به استانهاي خوزستان با 966 هزار تن، فارس با 777 هزار تن، گلستان با 593 هزار تن و كرمانشاه با 548 هزار تن دانست و از استانهاي كردستان، همدان، خراسان رضوي، آذربايجان غربي، لرستان و اردبيل به عنوان استانهايي ياد كرد كه مقدار خريد گندم در آنها از 200 هزار تن بيشتر خواهد شد.

قبادي در پايان اظهار كرد: رشد خريد در استانهاي اصفهان، تهران، البرز، قزوين و قم نيز نسبت به سال گذشته  بسیار زیاد است  به طوريكه در برخي از اين استانها كه مقدار خريد به هزار تن هم نرسيده بود، در سالجاري از دهها هزار تن فراتر رفته است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: گندم ، صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار