معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آغاز موج دوم سفر تابستانی و آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ قادر تقی‌زاده امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در اردبیل با اشاره به تعطیلات عید فطر و آغاز موج دوم سفر‌ها پس از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم در ستاد اجرایی خدمات سفر با محوریت تابستان و با حضور دستگاه‌های عضو ستاد و بخش خصوصی جهت استقبال مناسب از گردشگران صورت گرفته است.

وی با اشاره به عضویت 22 دستگاه در قالب 9 کمیته در ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: کمیته‌های حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک، امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اسکان و رفاه، کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست، کمیته نظارت و تنظیم بازار، اطلاع‌رسانی و تبلیغات و ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات از جمله کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان افزود:‌ استان اردبیل به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفرهای تابستانی بوده و به همین منظور تمامی شهرهای استان در بخش مراکز اقامتی، مراکز پذیرایی بین راهی و آب‌درمانی آماده خدمات‌رسانی به گردشگران هستند.

تقی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر 214 مرکز اقامتی در استان فعال است، تصریح کرد: از این تعداد 28 هتل، 81 هتل آپارتمان، 100 مهمانپذیر، سه کمپینگ و دو پانسیون در استان اردبیل پذیرای مسافران است.

وی در ادامه بیان کرد: سه درصد هتل‌ها، 14 درصد هتل آپارتمان‌ها و هشت درصد مهمانپذیرهای کشور در استان اردبیل قرار دارد و این استان هفت درصد مراکز اقامتی و شش درصد تخت مراکز یاد شده را به خود اختصاص داده که در کنار آن ستاد اسکان فرهنگیان نیز با تعداد 20 پایگاه، 110 مدرسه، 938 کلاس و دو خانه معلم پذیرای گردشگران است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، سفرهای ، تابستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.