ایلام/

مصرف برق در ایلام 3 برابر میانگین کشوری

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام گفت: مصرف برق در استان ایلام سه برابر میانگین کشوری است که باید برای کاهش آن فرهنگ سازی لازم در بین مردم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمد رحیم‌خانی افزود: شرکت توزیع برق استان در حال حاضر 25 میلیارد تومان بدهی دارد که 15 میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های دولتی است و از این میزان نیز بخش کوچکی بدهی اداره کل آموزش و پرورش مدارس سطح استان است.در سال‌های اخیر به علت عدم پرداخت قبوض برق مدارس آموزش و پرورش روند بدهی‌های این اداره کل افزایشی بوده است و در حال حاضر بیش از 120 میلیون به شرکت توزیع برق استان بدهکارند.
رحیم خانی ادامه داد: تاکنون هیچ گونه توافقی بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت ملی توزیع برق یا وزارت نیرو برای تعیین تکلیف بدهی‌های آموزش و پرورش در مرکز صورت نگرفته است. بدهی‌ها باید با برنامه‌ریزی و مدیریت صورت گیرد. اگر مدارس مدیریت صحیح در پرداخت قبوض خود داشته باشند و یک ساز و کار مناسب هم برای پرداخت بدهی‌ها صورت دهند مطمئنا با همکاری و تعامل سازنده این مشکل برطرف خواهد شد.
وی تعرفه‌های مدارس به صورت آموزشی و بسیار پایین تر از دیگر دستگاه‌های دولتی خواند.
رحیم خانی همچنین خواستار صرفه جویی و مصرف بهینه برق در مدارس و ادارات شد و ابراز داشت: در صورت مدیریت صحیح مصرف برق کاهش قابل توجهی در قبوض برق شاهد خواهیم بود که این امر نیز مستلزم مدیریت صحیح و اصولی مصرف انرژی را در مدارس و ادارات است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همچنین از تدوین گزارش مصرف برق ادارات و ارائه به استاندار ایلام خبر داد و گفت: در این گزارش پرمصرف ترین و کم مصرف‌ترین دستگاه معرفی خواهند شد.
وی از مصرف برق در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: به عنوان مثال در شب گذشته بیشترین بار مصرف به شبکه برق تحمیل شده است که حدود 300 مگاوات بوده است.
وی همچنین افزود: مصرف برق در استان سه برابر میانگین کشوری است که این بالا بودن مصرف نیاز به فرهنگ سازی و آموزش های لازم برای مردم دارد. 50 درصد بدهی‌های شرکت برق استان به شهرستان‌های ایلام و سرابله اختصاص دارد و مابقی شهرستان‌ها بدهی چندانی ندارند.
 
 
 
انتهای پیام/ش

 

برچسب ها: مصرف ، برق ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.