نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: با توافق نهایی و مذاکرات مستمر سومین کارخانه LAB کشور در اردبیل احداث و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ منصور حقیقت‌پور امروز در نشست با سرمایه‌گذار گروه آتیه ساوالان در استانداری اردبیل اظهار داشت: ما به دنبال گرفتن سهم اردبیل از توسعه معقول و متوازن ملی هستیم که در این زمینه پیگیری اجرای طرحهای عظیم و صنعت مادر در اولویت جدی است.

وی با بیان اینکه ما به دلیل عقب‌ماندگی‌های تاریخی در توسعه صنایع نفت و گاز، دفاعی و انرژی هسته‌ای از توازن ملی عقب هستیم، افزود: به تدریج در‌صدد برطرف کردن این خلا و عقب‌ماندگی‌ها هستیم تا در هر سه حوزه صنایع سود‌آور بتوانیم کارهای زیر‌بنایی و اساسی را انجام دهیم.

این نماینده مجلس از حل مشکل پتروشیمی اردبیل و تشکیل سندیکای پرداخت تسهیلات برای این کارخانه خبر داد و گفت: به زودی عملیات اجرایی پتروشیمی اردبیل آغاز خواهد شد.

حقیقت‌پور صنعت LAB را متوجه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و محصولات پالایشگاهی اعلام کرد و ادامه داد: در کنار پیگیری برای احداث پالایشگاه احداث سومین کارخانه LAB کشور بعد از کرمانشاه و اصفهان در اردبیل مورد پیگیری جدی است.

وی گفت: گروه آتیه‌ ساوالان با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری شستا در احداث این کارخانه در اردبیل سرمایه‌گذاری می‌کنند تا علاوه بر تامین نیاز داخل بتوانیم سهم بازارهای جهانی را تامین و تهیه کرده و به دلیل مهیا بودن شرایط برای دسترسی به حوزه جغرافیایی آسیای میانه و قفقاز در صادرات محصولات مطلوب و مناسب عمل کنیم.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از این کارخانه به عنوان یک مگا‌پروژه برای اردبیل با بیش از هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خبر داد و بیان کرد: هلدینگ آتیه ساوالان باید نظام حقوقی و سهم مشخص با شستا را معین کرده و در این زمینه در مسیر درست قدم بردارد.

وی خوراک این کارخانه را نفت سفید با مصرف روزانه 2 میلیون لیتر از طریق لوله‌گذاری یا تامین به وسیله تانکرهای انتقال سوخت اعلام کرد و افزود: البته از لحاظ فنی و مهندسی انتقال سوخت از طریق لوله‌گذاری به صرفه‌تر است و محصول برگشتی آن نیز می‌تواند در صنایع مختلف به ویژه پالایشگاه تبریز مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تولیدات این کارخانه را مواد اولیه شوینده 100 هزار تن و شوینده‌های صنعتی HI و IV به میزان 200 هزار تن اعلام کرد.

حقیقت‌پور دیگر محصول این کارخانه را نفت سبک برای تامین سوخت هواپیماها بیان کرد و گفت:‌ طرح بزرگ و عظیم صنعتی است که با حمایت استاندار و مسئولان استان می‌تواند به سرعت پا گرفته و قدرت سرمایه‌گذاری و تحول اقتصادی را در استان فراهم آورد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، احداث ، کارخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.