زنجان/

خشک شدن بعضی از چاهها ی آب شرب در ابهر

به علت کاهش جدی حجم دبی و خشک شدن آب برخی از چاههای شهر ابهر، 2 حلقه از چاههای آب شرب این شهر از مدار خارج شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان در جلسه  کمیته بحران گفت :با حفاری و تجهیز و راه اندازی یک حلقه چاه در مجاورت چاه شماره 5 که به علت عدم آبدهی از اردیبهشت امسال از مدار خارج شده بود پیش بینی می شود در صورت آبدهی در شرایط کنونی مشکلات کمبود آب در شناط مدیریت شود .

پور نصرت افزود: با توجه به جمعیت فعلی شهر ابهر و تقاضاهای مصرف مشترکین ومحدودیت های موجود امکان جوابگویی به نیاز آبی شهر وجود ندارد .

وی ادامه داد : حجم نامناسب مخازن ذخیره که پایین تر از نیاز آبی شهر ست با قطعی های مکرر برق و افت فشار محسوس در شبکه موجب نارضایتی مشترکین می شود .

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان افزود : با تکمیل حفاری و تجهیز سه حلقه چاه در دست اقدام شرکت درسال 93 شامل چاه اکتشافی واگذار شده توسط آب منطقه ای در جنوب ابهر و چاه حسین آباد و شریف آباد پیش بینی می شود با وارد مدار شدن 2 حلقه از این چاهها مشکل بخش قابل توجهی از افت فشار و کمبود آب شناط حل خواهد شد .

پور نصرت تصریح کرد : به علت وضعیت نامناسب شبکه و عدم تکمیل بعضی خطوط بین مخازن و چاهها و عدم ارتباط بین شبکه آب شمال و جنوب شهر ابهر که باعث توزیع نامناسب آب در شبکه و پمپاژ مستقیم چاهها به شبکه توزیع شده است اجرای ایجاد خط انتقال چدن داکتیو 400به منظور انتقال آب چاههای جنوب ابهر به شناط در اولویت کاری قرار خواهد گرفت ./ب

برچسب ها: کاهش ، خشک ، آب ، شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.