بساق‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تولید "محصولات پتروشیمی" کشور به حدود ٤٨ میلیون تن می رسد

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت:مجتمع‌های پتروشیمی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند.

علی محمد بساق زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مطلوب بودن وضع تولید مجتمع‌های پتروشیمی اظهار داشت: مجتمع‌های پتروشیمی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می توانند بیسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند و خوشبختانه با برنامه ریزی‌های انجام شده ، در آینده نزدیک کالاهایی که از خارج از کشور وارد می شوند قابلیت تولید در داخل کشور را خواهند داشت.

وی افزود: طرحهای توسعه ای به تدریج وارد مدار تولید خواهند شد امید است که هرچه زودتر جهشی در صنعت پتروشیمی ایجاد شود.

بساق‌زاده با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی سرمایه‌بر است اظهار داشت: بانک‌های ایرانی نمی توانند تامین نقدینگی لازم را کنند بنابراین مجبوریم که از سرمایه‌های خارجی مانند سالهای گذشته استفاده کنیم.

وی تاکید در صورتی 60 طرح پتروشیمی به بهره برداری می رسند که ماشرایط را فراهم  کرده تا بانک‌های خارجی راحت تر بتوانند فاینانس دهند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران  با بیان این که با افزایش میزان خوراک، تولید مجتمع های پتروشیمی کشور به زودی افزایش می یابد، اظهار داشت: به تازگی واحدهای جدید مانند، پتروشیمی ایلام و پلیمر کرمانشاه وارد مدار تولید شده اند و پیش بینی  می شود که در صورت پایداری در تامین خوراک، امسال تولید محصولات پتروشیمی کشور به حدود ٤٨ میلیون تن خواهد رسید.
 
وی با بیان این که راه اندازی فازهای ١٥ تا ١٨ پارس جنوبی تحولی بزرگ در زمینه تامین خوراک پتروشیمی ها در بخش متان، اتان و میعانات گازی ایجاد خواهد شد، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امسال ١٠٠ میلیون متر مکعب گاز طبیعی یا متان از طریق این فازها به تولید کشور افزوده می شود که می تواند کمک زیادی به مجتمع های پتروشیمی مصرف کننده، کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار