طرح ایجاد بورس کالا با محوریت آبزیان در منطقه آزاد چابهار در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشستی با نماینده مردم ایرانشهر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی، اقلیمی و مجاورت با دریای عمان و اقیانوس هند یکی از مراکز مهم آبزی‌پروری و شیلاتی کشور محسوب می‌شود.

حامدعلی مبارکی در رابطه با قطب سوم پتروشیمی کشور در چابهار خاطر نشان کرد: این قطب مهم اقتصادی و زیربنایی که در سال 90 ایجاد و به تصویب هیئت وزیران رسیده است با همت مهندسین متبحر کشور در حال شکل‌گیری است و همین امر باعث هجوم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منطقه آزاد چابهار در این زمینه شده است.

وی ادامه داد: این طرح و راه‌اندازی آن نقاط قوت بسیار ویژه‌ای را برای منطقه به همراه دارد که می‌توان به امکان توسعه صنعت پتروشیمی در خارج از تنگۀ هرمز (ضرورت استراتژیک برای توسعۀ استان‌های مرزی و افزایش امنیت ملی)، امکان استفاده از مزایای قانونمند مناطق آزاد، توسعۀ متوازن صنعت پتروشیمی در کشور، نزدیکی به بازارهای هدف (هند، چین، و آسیای میانه)، وجود اراضی مناسب و بدون معارض، وجود دو بندر در حال توسعه، فرودگاه، راه آهن (در دست احداث)، بیمارستان و دانشگاه اشاره کرد./س

 

برچسب ها: اجرای ، طرح ، آبزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمعی از مردم چابهار
۱۲:۳۸ ۳۱ تير ۱۳۹۳
به یاری مردم چابهار که قرار است آلودگی های کارخانه پتروشیمی به سمت آنها سرازیر شود بشتابیید
ما جمعی از مردم چابهار از دست اندرکاران خبرگزاری تقاضا داریم که مسئولین را از موضوع هشدار خطر آلودگی برای مردم چابهار پس از ساخت کارخانه پتروشیمی در نزدیکی شهر و مناطق مسکونی آگاه کنید و از آنها بخواهید که نگذارند این کارخانه آلوده کننده در جای نامناسب و نزدیک شهر و خانه های ما ساخته شود . چون واقعا ادامه زندگی برای مردم در نزدیکی کارخانه های آلاینده و مواد سمی آن بسیار سخت و دشوار خواهد شد و مثل عسلویه انواع آلودگی ها و بیماری ها سلامتی مردم را تحت تاثیر قرار می دهند . چرا به خاطر سود بعضی از افراد سلامتی مردم و محیط اطراف آنها باید بخطر بیافتد مگر قانونی برای این کار نیست ؟. چرا محیط زیست جلوی این کار را نمیگیرد ؟ چرا سودجویان به هر صورتی که شده می خواهند کارخانه پتروشیمی را در جای نا مناسب و نزدیک شهر بسازنند ؟ شهر ما بر خلاف شهرهای دیگر بسیار وسیع است پس چرا می خواهند کارخانه را در منار محل زندگی و سکونت ما بسازنند ؟ چرا سلامتی مردم با وجودی که می دانند این کارخانه در آینده مشکلات زیادی برای سلامتی مردم ایجاد می کند برای مسئولین مهم نیست ؟ اگر سلامتی و آسایش نباشد پس دیگر چه چیزی دیگری مهم تر از آن وجود دارد ؟ لطفا به فکر مردم باشید و خواسته مردم را از مسئولین بخواهید .