نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی وضع کشور را از ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و فرهنگی بسیار خوب و امیدوار کننده خواند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام سیدˈمحمدحسن ابوترابی فردˈ در آیین سومین سالگرد شهادت شهید هسته ای ˈداریوش رضایی نژادˈ گفت: شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان اسلام، صاحبان و پاسداران واقعی انقلاب اسلامی هستند و عزت، اقتدار و توانمندی های علمی، سیاسی و اقتصادی امروز نظام در گرو فداکاری و مبارزه و دفاع جانانه آنان است.

وی افزود: شهید رضایی نژاد یکی از فرزندان پاک سرشت و بااستعداد این سرزمین بود که با بصیرت دینی و ذکاوت علمی و سیاسی، پیام انقلاب اسلامی را بدرستی درک کرد و برای پاسداری از این آب و خاک، جان خویش را در طبق اخلاص نهاد.

ابوترابی فرد، علم را بهترین راهبرد و دانایی و مجاهدت علمی را بهترین سرمایه ملی دانست و اضافه کرد: هیچ ملتی به اوج اقتدار و سرافرازی نمی رسد، مگر اینکه بر سرمایه های سخت و سنگین علمی و نیروی انسانی دانا و توانمند تکیه داشته باشد.

وی، جنگ، ناامنی، چپاول و خونریزی را نخستین راهبرد جهان غرب دانست و بیان کرد: حکومت مردمی و اسلامی عراق حاصل قربانی شدن یک میلیون انسان مخلص و مبارز و بی گناه است که بعد از 200 سال با الهام از انقلاب اسلامی ملت ایران به منصه ظهور رسید، اما هم اکنون با خیانت های پنهان و آشکار مستکبران عالم و در رأس آنها آمریکای جنایتکار، دچار ناامنی و بحران و خونریزی بی سابقه ای از سوی یک گروه ملحد و تکفیری شده است.

ابوترابی فرد، شهدا را مظهر قدرت نظام اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: در یک برهه ای از عمر انقلاب اسلامی کشورهای دارای ثروت و قدرت اجازه تولید و بکارگیری 20 عدد سانتریفیوژ را به ایران نمی دادند، اما امروز به میمنت خون مطهر دانشمندان شهید هسته ای و مجاهدت بی بدیل علمی فرزندان انقلاب، تمام قدرت های مطرح عالم در مقابل نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در ژنو قرار گرفته، بر سر تولید و بهره مندی ایران تا 19 هزار سانتریفیوژ به طور رسمی مذاکره می کنند.

نایب رییس اول مجلس ادامه داد: فنآوری هسته ای و تفوق عالمانه جوانان متخصص ایران اسلامی، یک تحول بزرگ پژوهشی و یک انقلاب بی نظیر علمی است که با قربانی شدن انسان های متعهد و متخصصی همچون شهید داریوش رضایی نژاد به بار نشسته است.

ابوترابی فرد، تخصص و دانایی را موفق ترین راهبرد و برنده ترین سلاح امروزی تعریف کرد و گفت: تولید علم بسیار مشکل و دارای یک فرایند سنگین و زمانبر است؛ اما تبدیل علم به تولید برای توسعه کشور، رفاه اجتماعی، استقلال و بی نیازی جامعه بسی سخت تر و طاقت فرساتر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی وضع کشور را از ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و فرهنگی بسیار خوب و امیدوار کننده خواند و اظهار کرد: بیش از دو هزار میلیارد دلار تاکنون برای اصلاح و تقویت زیرساخت های عمومی کشور هزینه شده است که در تاریخ این مرز و بوم سابقه ندارد.

وی، اقتصاد مقاومتی را یکی از راهبردهای امیدوار کننده برای استقلال کشور اعلام کرد و افزود: این سیاست فقط در بین متولیان و دولتمردان رد و بدل می شود و تا به یک فرهنگ عامه مردمی تبدیل نشود، نتیجه آن در جامعه ملموس نخواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار