اصفهان/

استقبال پرشور مردم اصفهان از اهدای خون در شب‌های قدر

سخنگوی اداره‌کل انتقال خون اصفهان گفت:مردم اصفهان از اهدای خون در شب‌های قدر امسال استقبال پرشوری از امر اهدای خون داشته و نزدیک به ۲۵۰۰ برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در شب‌های قدر مراجعه کرده و کمبودی در اصفهان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،لطفعلی جعفری پیرامون اهدای خون در شب‌های امسال قدر اظهار کرد: در 3 شب قدر امسال در مراکز خونگیری خواجو در شهر اصفهان و مراکز کاشان، شهرضا، خوانسار و نجف‌آباد در شهرستان‌ها عمل خونگیری انجام شد.

وی بیان کرد: در طول شب‌های قدر بیش از 2428 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که 1907 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند؛ در این 3 شب از این تعداد خون اهدایی 4500 واحد انواع فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی تولید و ذخیره شده که به تدریج در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

سخنگوی اداره‌کل انتقال خون استان اصفهان درباره فعالیت مراکز اهدای خون در شب‌های ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت 7:30 تا 14 خون‌گیری صورت می‌گیرد که در بعضی مراکز شهرستان‌ها مانند نجف‌آباد تا ساعت 18 و در شهر اصفهان هم تا ساعت 24 ادامه دارد البته در مرکز خواجو تا ساعت 23 افراد پذیرش می‌شوند.

وی افزود: بر خلاف آنچه که خیلی‌ها تصور می‌کنند اهدای خون مشکلی برای روزه افراد ایجاد نمی‌کند و خیلی از افراد با زبان روزه خون می‌دهند اما ما برای رفاه حال افراد بعد از افطار هم در مرکز خواجو خونگیری می‌کنیم.

جعفری درباره حضور چهره‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی گفت: آمار مشخصی در رابطه با حضور این افراد نیست اما به طور کلی خیلی از افراد شاخص برای اهدای خون به مراکز اهدای خون آمدند.

وی خاطرنشان کرد: حضور این افراد می‌تواند کمک قابل توجهی به حضور بیشتر مردم در راستای فرهنگ سازی اهدای داشته باشد همین که خیلی از افراد و چهره‌های سیاسی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی حضور پیدا کنند سبب تشویق مردم می‌شود .


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، اهدا ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.