ساری /

تدوین دانشنامه میراث معنوی ناملموس مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تدوین دانشنامه معنوی ناملموس مازندران برای نخستین بار در کشور در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، دلاور بزرگ نیا در جلسه گارگروه بانوان و خانواده مازندران در استانداری، اظهار کرد: توجه به فرهنگ شفاهی میراث ناملموس می تواند در حفظ هویت و معرفی آداب و رسوم استان موثر باشد.

وی افزود: امسال با اعتبارات ملی و استانی قصد داریم تدوین دانشنامه ملموس میراث معنوی مازندران را به نحو اثرگذاری در استان پیاده سازی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه میراث معنوی ملموس مازندران می تواند به عنوان سندی تاریخی برای استان باقی بماند، تصریح کرد: باید از توان همه نهادهای فرهنگی در تدوین این دانشنامه موثر و اثرگذار استان بهره گیری کرد.

بزرگ نیا با بیان اینکه جهانی سازی در حوزه فرهنگ به موضوع اساسی روز کشورهای دنیا تبدیل شده است، افزود: نباید با سهل انگاری های و آسان نگاری، تاریخ شفاهی و معنوی کشور خود را فراموش کنیم.

وی با اعلام اینکه تاریخ شفاهی سینه به سینه و نسل به نسل باید در میان جوامع ساری و جاری شود، گفت: توجه به فرهنگ شفاهی و میراث ملموس می تواند، جامعه را در حفظ هویت بومی مناطق بیمه کند.

مدیرکل گردشگری مازندران همچنین از برگزاری مایشگاه جاده ابریشم در چین توسط میراث فرهنگی مازندران خبر داد و گفت:. سازمان میراث فرهنگی کشور، اداره کل میراث فرهنگی مازندران را به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه جاده ابریشم در شهر چوچیانگ چین انتخاب و معرفی کرده است.

وی بیان کرد: استان های خراسان رضوی،گلستان و خراسان شمالی به عنوان استان های معین مازندران نیز انتخاب شده است./ش/ن

برچسب ها: تدوین ، میراث ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.