یك زنبوردار در استان مرکزی عدم دسترسی زنبورداران به داروهای مورد نیاز، بالابودن قیمت دارو و همچنین ضعیف بودن توان مالی بیشتر زنبورداران را از عوامل تلفات زنبور‌ عسل عنوان کرد.

 نعمت‌الله رفیعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، اظهار كرد: نظارت بر تولید عسل بايد افزايش پيدا كند چراكه ميزان قابل توجهي از محصولاتي كه خارج از سیستم زنبورداری به صورت مصنوعی به نام عسل تولید می‌شود بخش اعظم بازار را اشغال کرده است.

وي افزود: تولید عسل طبیعی از اهمیت و جایگاه ويژه‌اي برخوردار است بنابراین نظارت بر تولید در اين بازار، رونق بازار داخلی را به همراه دارد.

رفیعی آشفتگی بازار عسل، مشکل تشخیص عسل‌ طبیعی از غیرطبیعی كه باعث و پایین آمدن مصرف سرانه عسل طبيعي و همچنين كاهش اعتماد مصرف‌کننده نسبت به توليدات مي شود را از چالش‌های این بخش عنوان کرد.

وی اظهار کرد: عسل واقعی و طبیعی ارزش آن را دارد که به بهای مناسب و البته معقولي به فروش برسد هرچند قيمت آن به نظر بالا باشد.

وي با تأكيد براينكه عسل‌ طبیعی چیزی جز شهد ‌گیاهان موجود در طبیعت نیست اقدام مؤثر و مستمر اتحادیه زنبورداران با همكاري سازمان‌های ذیربط جهت جلوگیری از تخلف در تولید ‌عسل و معرفی متخلفان را خواستار شد واين اقدام را گامی ارزشمند در راستاي حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده برشمرد.

رفیعی افزود: عسل به عنوان خوراک ‌سالم می‌تواند در دسترس همه اقشار جامعه قرار گیرد.

وي با تأكيد بر اينكه زنبورداری آلودگی طبیعت و محیط زیست را به همراه ندارد گفت: اين كار به بهبود گرده‌افشانی گياهان كمك كرده و در نهايت باعث افزایش کمی‌ و ‌کیفی محصولات کشاورزی، حفظ اکو‌سیستم و تنوع زیستی می‌شود./ز

برچسب ها: قیمت بالا ، دارو ، زنبور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.