در نشست شورای برنامه ریزی استان چهارمحال وبختیاری که با حضور معاون اجرایی رییس جمهوری برگزار شد، مدیران این استان، کمبود اعتبارات را مهمترین مشکل موجود برای اجرای طرح های در دست اجرا در استان چهارمحال و بختیاری دانستند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری در این نشست، محدودیت اعتبارات و تسهیلات صندوق توسعه ملی برای واحدهای تولیدی و صنعتی را عامل رکود صنایع این استان بیان کرد.
سید نعیم امامی گفت: سلیقه ای عمل کردن برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات از دیگر مشکلاتی است که توسعه استان چهارمحال و بختیاری و اجرای طرح ها را با مشکل مواجه کرده است.
وی تنها شرکت دولتی سرمایه گذار در طرح های استان چهارمحال و بختیاری را شرکت ایمیدرو دانست که در طرح فولاد یک میلیون تنی سفید دشت بروجن مشارکت دارد و از سرمایه گذاری اندک و کمرنگ بخش های دولتی در این طرح ها گلایه کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: این دانشگاه با 950 میلیارد ریال بدهی از مقروض ترین دانشگاه های کشور است.
مرتضی هاشم زاده  افزود: از مجموع هفت هزار نفر نیروی مشغول به کار در دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری حدود دو هزار و 500 نفر را نیروهای قراردادی که از طریق تبصره 3 و 4 جذب شده اند شامل می شود که سالانه 450 میلیارد ریال از محل درآمدهای دولت، حقوق به آنان پرداخت می شود.
هاشم زاده تصریح کرد: لازم است تدبیری از سوی دولت اتخاذ شود تا حقوق این افراد از محل اعتبارات و هزینه های جاری تامین شود.
وی از وجود 67 هزار متر مربع زیربنا برای پردیس این دانشگاه خبر داد و افزود: با وجود این فضا، دانشگاه علوم پزشکی از مجموعه پردیس دانشگاهی محروم است و تنها 20 هزار متر مربع این فضا برای پردیس دانشکده پزشکی استفاده شده است.
وی توسعه و تکمیل فضاهای بیمارستان های کاشانی شهرکرد، بروجن و لردگان را از دیگر انتظارات بخش درمان استان از دولت عنوان کرد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: 25 پروژه آبیاری تحت فشار و تامین آب با لوله و پمپاژ از سال های گذشته در این استان در دست اجراست.
رستم غیبی افزود: این پروژه ها که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به دلیل نیاز اعتباری به صورت راکد باقی مانده است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری نیز با بیان وجود سه هزار و 718 کیلومتر راه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: هم اکنون 10 پروژه ملی و 150 پروژه نیمه تمام راه در این استان در دست اجراست که نیازمند تامین اعتبار است.
قاسم قاسمی تصریح کرد: وجود نقاط حادثه خیز، ترافیک زیاد و حجم بالای تصادفات در برخی محورها نظیر لردگان به خوزستان از دیگر مشکلات راه و شهرسازی این استان است.
وی اجرای سریعتر پروژه جاده شهرکرد، ناغان، کارون 4 و ایذه به منظور کاهش حجم ترافیک در مسیر لردگان به خوزستان را خواستار شد.
معاون اجرایی رییس جمهوری برای بررسی مشکلات استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است./ش/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.